Jak pozycjonować swoją stronę?

Aktualności

Jak pozycjonować swoją stronę?

31 maja 2023

Pozycjonowanie stron jest dziś podstawą do nawiązania konkurencji na rynku e-commerce. Jeżeli witryna nie będzie konkurencyjna pod względem pozycji w wyszukiwarce Google, pozyskiwanie klientów przez frazy kluczowe będzie niezwykle trudne. Sprawdź, jak zadbać o widoczność twojej strony i wpłyń na lepsze pozycjonowanie strony.

Audyt SEO oraz optymalizacja strony to zazwyczaj domena agencji SEO, jednak o część działań z zakresu content marketingu oraz linkowania możesz zadbać samodzielnie. Przekonaj się, na czym polega pozycjonowanie stron samemu.

Samodzielne pozycjonowanie stron internetowych – czy warto?

Do potencjalnych klientów można dotrzeć różnymi kanałami: przez media społecznościowe, po banery reklamowe czy rekomendacje. Opublikowany niedawno raport „Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2022” opracowany przez Atena Research&Consulting wskazuje, że poza bezpośrednim szukaniem produktów na platformach zakupowych Polacy zaczynają poszukiwania produktów, wpisując ich nazwę w Google. Ten trend, który zresztą ma tendencję wzrostową, dobitnie pokazuje, jak ważne jest pozycjonowanie sklepów internetowych w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie.

Skuteczne pozycjonowanie stron to zatem obowiązek każdego przedsiębiorcy, który chce pozyskiwać klientów w sieci. Aby wybić się wśród wyników wyszukiwarki Google, nie wystarczy dodać kilku opisów produktów. Na pozycję strony składa się szereg czynników, przy czym trzeba chociażby ustalić, czy ma to być pozycjonowanie lokalne, czy też rywalizacja o jak najwyższą pozycję wybranych słów kluczowych w szerszym ujęciu.

W tym przypadku można wspomóc się na początku doświadczeniem specjalistów Semgence, którzy przeprowadzą zaawansowany audyt SEO, a następnie wskażą obszary, które wymagają poprawy. Część z tych działań z powodzeniem możesz wdrożyć w życie, poprawiając tym samym widoczność strony. Od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej?

Słowa kluczowe i ich analiza

Na początek absolutna podstawa, gdyż nie ma pozycjonowania stron bez zwrócenia uwagi na słowa kluczowe. Należy pamiętać, że konsumenci w sieci rzadko bywają precyzyjni. Często posiłkują się ogólnikami, wpisują w wyszukiwarkę ogólne frazy zamiast konkretnych nazw. Dlatego do pozycjonowania strony niezbędna jest analiza słów kluczowych. To dzięki nim można dowiedzieć się, czego szukają osoby, które ostatecznie trafiają do sklepu internetowego, a także jak w ogóle formułują swoje myśli.

Pozycjonowanie stron www warto więc zacząć od sprawdzenia takich narzędzi jak Google Search Console czy Google Trends. To nieskomplikowane i bezpłatne sposoby zarówno na analizę własnej witryny, jak i ocenę wartości strony konkurencji. Dopiero potem można zacząć poprawiać treści strony tak, aby słowo kluczowe, które ma przyczynić się do poprawy widoczności strony, pojawiało się w treści częściej, a także we właściwych miejscach, jak chociażby nagłówki.

Jednocześnie należy pamiętać, że pozycjonowanie nie służy wyłącznie optymalizacji strony pod kątem algorytmów Google’a. Potencjalni klienci również powinni czuć się na stronie swobodnie. Jeśli po wejściu na stronę zderzą się ze ścianą tekstu bez akapitów, nagłówków i grafik, szybko stamtąd uciekną, nawet jeśli czekał na nich atrakcyjny produkt bądź usługa.

Struktura strony, czyli ważne szczegóły techniczne

Często nawet specjaliści w zakresie optymalizacji SEO skupiają się przede wszystkim na pozycjonowaniu stron pod względem treści. Tymczasem techniczny aspekt funkcjonowania sklepu internetowego również ma niemałe znaczenie. Błędy techniczne mogą zniechęcić odwiedzających na samym starcie, jeśli zawiedzie szybkość ładowania strony. Niekiedy winna jest niepozorna kompresja obrazków, którą łatwo naprawić.

W tym względzie warto skorzystać z innego narzędzia Google – Page Speed Insights. Więcej na temat pozycjonowania stron samemu i we współpracy z agencją SEO znajdziesz na stronie Semgence.pl.

Kolejny aspekt dotyczy dostosowania do urządzeń mobilnych. Współcześnie większość gotowych szablonów stron www dba o responsywność twojej witryny, jednak nie zawsze efekt jest zgodny z oczekiwaniami. Dziś nie można lekceważyć tego, jak strony internetowe prezentują się na urządzeniach mobilnych, gdyż według przytoczonego wcześniej raportu już 48% osób, które robią zakupy w sieci, zaczyna poszukiwania na smartfonie czy tablecie.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne twojej strony www

Do strategii pozycjonowania nieodzownie zalicza się również link building. Obecność wartościowych linków na stronie to atut, który pomaga w pozycjonowaniu stron www. Linkowanie wewnętrzne, a zatem takie, które przekierowuje między podstronami, sprzyja w nawigacji klientom, natomiast jednocześnie daje dobry znak algorytmom, które decydują o indeksowaniu stron, a także temu, jak wysoko wyszukiwarka Google umieści adres strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego właśnie tak cennym elementem pozycjonowania stron www jest prowadzenie firmowego bloga lub bazy wiedzy. Odpowiednio zadbane podstrony mogą wydatnie wpłynąć na widoczność strony internetowej.

Z kolei linkowanie zewnętrzne to okazja do wykorzystania dobrze pozycjonowanych stron, aby przekierowywać z nich użytkowników przy pomocy np. artykułów sponsorowanych.

*artykuł zewnętrzny*