Każdemu przedsiębiorcy zależy na wzroście sprzedaży, dlatego podczas prowadzenia sklepu internetowego musi on zapoznać się z podstawowymi kryteriami, na które zwraca uwagę klient. Podczas tworzenia opisu produktów na stronie należy pamiętać, że sama treść to nie wszystko. Kupujący zwraca uwagę także na inne elementy, których w żadnym wypadku nie można pomijać, jeżeli chcemy skutecznie zachęcić użytkownika do zrealizowania zamówienia.
Opinie o produkcie w sklepie online – czy warto je dodawać?
Aby zwiększyć skuteczność sklepu internetowego, warto dodać na stronie miejsce na opinie o produkcie. W ten sposób potwierdzamy, że zdanie klienta jest dla nas istotne. Możliwość dodawania opinii w sklepie posiada większość systemów cms takich jak: Shoper, Woocommerce, Magento. Aby zachęcić kupujących do wystawiania recenzji, można skorzystać z wiadomości transakcyjnej, która pojawia się w skrzynce po zrealizowaniu zamówienia. Twój sklep internetowy może także posiadać opcję uzyskania dodatkowej zniżki na kolejne zakupy. Taka opcja dostępna jest po uzyskaniu odpowiedniej liczby komentarzy na koncie danego użytkownika. To najlepszy sposób, który zachęca do pisania dłuższych form tekstowych opisujących zalety danego towaru bądź usługi.
Tego rodzaju opinie są najczęściej pozytywnie odbierane przez innych użytkowników oraz przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Oprócz możliwości wystawienia komentarza w sklepie online warto dodać również opcję oceny produktu, jego zgodności z zamieszczonym opisem oraz czasu realizacji wysyłki.
Kreatywna galeria produktu w sklepie online
Po otworzeniu strony produktu, uwagę użytkownika powinno zwrócić zdjęcie towaru. Odpowiednia grafika jest równie istotna co sam opis – te dwa elementy decydują o skuteczności sprzedaży. Dodawane zdjęcia powinny być jak najlepszej jakości, dlatego jeżeli tylko mamy taką możliwość, to skorzystajmy z usług profesjonalnego fotografa, który za odpowiednią cenę przygotowuje sesję produktową z użyciem studyjnego oświetlenia. Klient oczekuje przede wszystkim zgodności zdjęć ze stanem rzeczywistym, dlatego przesadna obróbka w programie graficznym jest niedopuszczalna.
Wysokiej jakości zdjęcia mogą być dostępne na stronie producenta, ale używanie ich na własnym sklepie dozwolone jest jedynie po uzyskaniu zgody. Ważne, aby zdjęć było ich jak najwięcej – jednak grafika prezentująca towar to niekiedy zbyt mało. Doskonałym uzupełnieniem jest umieszczenie na stronie kreatywnych materiałów wideo. Mogą być to zarówno filmy pokazowe, instruktażowe, jak i poradnikowe. Sama galeria produktu przedstawiająca jedynie grafiki nie zawsze jest wystarczającą zachętą do złożenia zamówienia, dlatego warto skorzystać z opcji publikowania materiałów prezentujących sprzedawany na stronie towar.
Kluczowe informacje o produkcie w sklepie internetowym
Jeżeli produkt posiada już szczegółowy opis, galerię zdjęć oraz listę najważniejszych parametrów, które są istotne dla klienta, warto także umieścić w widocznym miejscu informację o dostępności towaru. Nawet jeżeli aktualnie zabrakło produktu w magazynie, dobrym rozwiązaniem jest adnotacja potwierdzająca, że braki zostaną w najbliższym czasie uzupełnione. Użytkownik może także otrzymać e-mail potwierdzający przywrócenie towaru na sklep, jeżeli będzie chętny skorzystać z tego rodzaju powiadomienia.
Informacja o terminie realizacji zamówienia może być tak samo widoczna, jak komunikat dotyczący dostępności konkretnego towaru. Wielu klientów decyduje się na dany zakup głównie ze względu na czas oczekiwania, który przede wszystkim związany jest z przygotowaniem przesyłki przez sklep. O ile często nie mamy wpływu na pracę firmy kurierskiej, to niezbędne jest zapewnienie kupującego, że dany towar zostanie wysłany w czasie określonym na stronie. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie dodatkowej adnotacji, która wyjaśnia, jaki jest termin realizacji zamówienia ze strony sprzedawcy oraz ile czasu potrzebuje wybrana firma na dostarczenie przesyłki.
Warto pamiętać, że tylko niektóre towary i usługi są dla kupującego kwestią priorytetową. W pozostałych przypadkach problem nie stanowią nawet zakupy w preorderze, o ile tylko podana informacja o terminie realizacji zamówienia zgodna jest z rzeczywistością.
*artykuł sponsorowany*