Zarządzanie galerią handlową wymaga dużego nakładu pracy. Wiąże się to m.in. z utrzymaniem obiektu w nienagannej czystości. Dowiedz się, jakim wyzwaniom musi sprostać zarządca galerii handlowej.
Zarządzanie galerią handlową – utrzymanie
Podobnie jak w przypadku innych nieruchomości, tak również zarządzanie galerią handlową wymaga od osób odpowiedzialnych za to zadanie sporego nakładu pracy. Zarządzający muszą całodobowo nadzorować obiekt oraz dbać o jego nienaganny stan techniczny. Rozumie się przez to m.in.:
- czynności porządkowe,
- konserwację oraz wykonywanie remontów,
- zarządzanie dostarczanymi usługami oraz mediami,
- dbanie o dobry kontakt z wynajmującymi.
Najważniejszą ze wspomnianych kwestii jest dbałość o doskonały stan techniczny obiektu. Oznacza to konieczność wykonywania regularnych przeglądów i konserwacji. Działania te mają na celu zlokalizowanie wszelkich usterek oraz ich usunięcie, zanim te doprowadzą do poważnej awarii, która mogłaby np. wstrzymać działanie galerii handlowej. W takim przypadku generalny remont galerii handlowej oznaczałby konieczność zamknięcia obiektu.
Również samo utrzymanie czystości na terenie galerii handlowej wymaga dopasowania odpowiednich urządzeń. Sprzęt musi sprostać czyszczeniu twardych posadzek, wykładzin i innych powierzchni, jakie występują w obiekcie.
Obowiązkowy sprzęt – maszyny na terenie galerii handlowej
Utrzymanie nienagannej czystości galerii handlowej wymusza konieczność korzystania ze specjalistycznego sprzętu. Zarządcy powinni skupić się na tych urządzeniach, które umożliwią dokładne i profesjonalne wyczyszczenie dużych powierzchni w krótkim czasie i bez wpływu na odwiedzające osoby. Podstawowe maszyny, które wykorzystują centra handlowe, to między innymi:
- szorowarki do posadzek,
- zamiatarki,
- odkurzacze przemysłowe.
Jeżeli chodzi o najczęściej wykorzystywane szorowarki do posadzek, to występują one w różnych wariantach. Dzięki temu można bez problemu dopasować je do czyszczonej powierzchni.
Zaletą tego typu urządzenia jest szybkie czyszczenie powierzchni i ściąganie zabrudzonej wody do specjalnego pojemnika. Nie mniej przydatne są jednak zamiatarki mechaniczne. Ich prosta konstrukcja i niewielka waga sprawiają, że można wykorzystać je zarówno wewnątrz galerii, jak i na zewnętrznych terenach, które należą do obiektu.
Absolutną podstawą są także odkurzacze przemysłowe. Doskonale sprawdzają się do pracy w trudnych warunkach. Ich wykorzystanie zaleca się szczególnie kiedy prowadzony jest remont galerii handlowej. Są w stanie usunąć nawet duże ilości drobnego pyłu czy płynne pozostałości po przeprowadzonych pracach.
Remont galerii handlowej
Remont galerii handlowej to jedno z większych utrudnień zarówno dla odwiedzających, jak i samych zarządców obiektu. W tego typu sytuacjach konieczne jest przede wszystkim zadbanie o bezpieczeństwo i czystość w miejscach odwiedzanych przez klientów.
Na czas remontu często wykorzystuje się podziemne parkingi do magazynowania materiałów czy wywożenia odpadów z terenu remontowanych miejsc. Niezbędne jest jednak korzystanie z maszyn, które umożliwią usuwanie zanieczyszczeń na bieżąco. Dobrym rozwiązaniem jest ich wynajem.
Do prac konserwacyjnych wykorzystuje się także specjalne podnośniki. Są one niezbędnym wyposażeniem przy naprawie i montażu oświetlenia znajdującego się na dużej wysokości. Sprawdzają się przy malowaniu i odnawianiu powierzchni czy podczas przeglądu wentylacji, który wykonuje się okresowo. Do bieżących napraw niezbędne jest również często użycie różnego rodzaju elektronarzędzi: szlifierek, przecinarek czy młotowiertarek.
Takie urządzenia oferują firmy jak np. Kiloutou. Dodatkowym ułatwieniem są także bariery budowlane czy specjalne ażurowe ogrodzenia. Umożliwiają one odgrodzenie tych miejsc, w których powinni przebywać jedynie pracownicy.
Wynajem krótko i długoterminowy maszyn
Zarządcy galerii handlowych nie muszą inwestować we własny sprzęt do utrzymywania porządku i przeprowadzenia prac remontowych i konserwacyjnych. Przede wszystkim jest to niepotrzebny wydatek. Może także pojawić się problem z magazynowaniem czy serwisowaniem urządzeń. Coraz częściej wybieranym rozwiązaniem jest więc wynajem długo lub krótkoterminowy.
Wynajem długoterminowy polecany jest szczególnie w przypadku tych maszyn, które wykorzystuje się do codziennego utrzymania czystości na terenie obiektu. Krótkoterminowy wynajem urządzeń doskonale sprawdza się np. w tych sytuacjach, kiedy przeprowadzane są remonty czy inne prace konserwacyjne. Dotyczy to np. elektronarzędzi lub podnośników.
Wypożyczenie na krótki czas ma także miejsce w przypadku różnego rodzaju rusztowań czy barier zabezpieczających. Wyjątkiem są generalne remonty obiektów, które trwają nawet kilka miesięcy.
*artykuł zewnętrzny*