Jak nie marnować żywności w sklepie – podręcznik dla właścicieli

Detal/Hurt

Jak nie marnować żywności w sklepie – podręcznik dla właścicieli

19 listopada 2021

Eurocash wydał podręcznik o niemarnowaniu żywności. Zawarto w nim najświeższe informacje o problemie, uzupełnione o porady, komentarze 11 ekspertów, a także linki do stron, badań i ciekawych artykułów. Nie zabrakło także praktycznej interpretacji wymogów, jakie na sprzedawców żywności nakłada ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności oraz wzorów umów i raportów potrzebnych do ich spełnienia.

Dla klientów Grupy Eurocash to ważny wątek, bo od września 2021 r. zapisy ustawy dotyczą również sklepów powyżej 250 mkw. (wcześniej powyżej 400 mkw.).

Publikację skierowano do właścicieli i pracowników sklepów detalicznych. Skupia się na tematyce niemarnowania żywności i kompleksowo wspiera w tym zakresie odpowiedzialnych przedsiębiorców. Podręcznik powstał z myślą o klientach Grupy, jednak zgodnie ze swoją misją rozwijania przedsiębiorczości i wspierania rynku niezależnego, Eurocash udostępnił go szeroko. Może z niego skorzystać każdy właściciel sklepu spożywczego.

Publikacja dzieli się na cztery części. Pierwsza zawiera najważniejsze informacje dotyczące marnowania żywności, skali tego zjawiska w Polsce i na świecie, a także skutków dla biznesu i oczekiwaniach konsumenta. W tej części podręcznika omawiane są także wytyczne ustawy i prawne obowiązki przedsiębiorcy (w tym te dot. opłaty za marnowanie żywności). Druga część jest skierowana do przedsiębiorcy i pracowników, a trzecia – do konsumenta. Z tych rozdziałów można się dowiedzieć, jak ograniczyć marnowanie żywności w sklepie (m.in. odpowiednio zamawiając i zarządzając towarem, edukując pracowników, współpracując z organizacjami rządowymi itd.) oraz w domu. Część czwarta to dodatki: wzory, formularze, przykłady oraz kalkulator opłat.

Podręcznik powstał w ramach kampanii społecznej Grupy Eurocash, która ma na celu wspieranie sklepów niezależnych w walce z marnowaniem żywności. Biorą w niej udział m.in. sieci: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama i Delikatesy Centrum; wspierają ją też marki abc na kołach i Frisco. Partnerami edukacyjnymi kampanii są Akademia Umiejętności Eurocash i FDEE, a partnerem społecznym – Caritas. W ramach działań powstały także liczne artykuły na blogu Grupy, webinary oraz nagrania z konferencji, która odbyła się 16 października (Światowy Dzień Żywności). Materiały uzupełniają wiadomości z podręcznika i są dostępne na platformie Akademii Umiejętności Eurocash.

źródło: informacja prasowa

Przeczytaj także: Uczniowie z całej Polski uczą się logistyki z Eurocash