19 – 20 listopada w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyła się już IV edycja Forum A-BRAND w sektorze FMCG pt.: „Starcie o serca, umysły i… półkę”. Było to spotkanie top-managerów odpowiedzialnych za marketing i wsparcie sprzedaży A-BRAND-ów w 500 największych firmach FMCG w Polsce. Forum stanowiło także znakomitą okazję do inspiracji oraz przeglądu skutecznych strategii komunikacji z konsumentem, które prowadzą do wzmocnienia BRAND-ów i wzrostu ich sprzedaży. Podczas tej edycji swoim doświadczeniem podzielili się praktycy m.in.: Karolina Karolczak, Dyrektor Marketingu Handlowego Agros-Nova, Wojciech Bogusz, Global Premium Brands Director Grupy Żywiec, Patrycja Giurko, Marketing Manager Hoop Polska, Wojciech Bauman, Członek Zarządu, Dyrektor Ds. Produktów Żywnościowych Zakłady Tłuszczowe Kruszwica, Wojciech Wojskowicz, Category Development Director Coca-Cola HBC Polska, Bartosz Grodny, Marketing Manager Carlsberg Polska, Maciej Marcinkowski, Trade Marketing Manager Colian, Gabriela Broda, Category Development Manager Velvet Care oraz Magdalena Dudka, Performance Management Practice Director Nielsen.
Pierwszego dnia w panelu pt.: „Strategia marketingowo – sprzedażowa w odpowiedzi na zmiany na rynku”, Wojciech Bauman, Członek Zarządu, Dyrektor Ds. Produktów Żywnościowych z Zakładów Tłuszczowych Kruszwica w wystąpieniu pt.: „Atak z każdej strony, czyli czy Private Labels są jedynym zagrożeniem dla naszych szacownych marek” przedstawił zmiany standardów jakości czyli jak konsumenci wybierają oraz niewykorzystywane szanse producentów – czyli kto i czego się boi. Natomiast w panelu pt.: „Brand power a wzrost sprzedaży marki”, Magdalena Dudka, Performance Management Practice Director z Nielsena w prelekcji pt.: „Jak optymalnie wykorzystać dane o konsumencie dla zwiększenia sprzedaży” pokazała polskich konsumentów oraz ich profil i obecne nastroje oraz wykorzystanie wiedzy o konsumencie w budowaniu strategii cenowo – promocyjnych.
Drugiego dnia Forum A-BRAND w sektorze FMCG w panelu pt.: „Rozwój & innowacje a-brandów w walce o półkę”, Maciej Marcinkowski, Trade Marketing Manager z firmy Colian w wykładzie pt.: „Od relaunchu do kreowania kategorii produktowej w segmencie napojów gazowanych – case marki Hellena” omówił m.in.: etapy realizowanego relaunchu (m.in. o efektywności działań trade marketingowych).
„Poradnik Handlowca” był patronem medialnym tego wydarzenia.