Ipsos: Polacy chętniej wybierają małe sklepy

Aktualności

Ipsos: Polacy chętniej wybierają małe sklepy

Europejskie badanie przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie PayPal potwierdza zmianę, jaka zaszła w zachowaniach konsumenckich – szczególnie w zakresie solidarności społecznej i wzmacniania lokalnego ducha.

Polacy dostrzegli znaczenie małych i średnich firm we wspieraniu lokalnej gospodarki. Prawie dwie trzecie respondentów (62%) badania robiło zakupy w małych lub lokalnych sklepach. Dla jednej trzeciej ankietowanych powodem do takiej decyzji była możliwość wsparcia zarówno miejscowej, jak i krajowej gospodarki. Nawet po kryzysie 79% Polaków deklaruje, że będzie jeszcze chętniej kupowało lokalne produkty. 77% osób w wieku 65+ wierzy, że to klucz do przezwyciężenia obecnego kryzysu. Blisko dwie trzecie (59%) czuje się odpowiedzialne za wspieranie małych biznesów w ich sąsiedztwie.

Foto: shutterstock.com