W kwietniu 2015 r. Intermarché uruchomi cykl szkoleń rozwijających umiejętności zarządzania personelem i sklepem dla kierowników swoich placówek, który realizowany będzie na przestrzeni półtora roku.
W marcu zostało przeprowadzone badanie w którym wzięło udział 380 kierowników. Na jego podstawie możliwa była analiza potrzeb szkoleniowych kierowników supermarketów sieci i stworzenie odpowiadającego na nie cyklu szkoleń. Pierwszy z modułów zostanie poświęcony szeroko pojętemu efektywnemu zarządzaniu personelem, który pozwoli między innymi na zapoznanie się z narzędziami angażowania i motywowania pracowników czy stylami kierowania. Kolejne moduły poruszą kwestie takie jak zarządzania handlowego, w tym umiejętność planowania i kontroli budżetu i obrotów czy metody radzenia sobie z trudnymi, stresującymi sytuacjami w pracy kierownika.
Akademia Kierowników jest kolejnym krokiem milowym w realizowaniu przez nas strategii Polska CAP 2020. By osiągać cele biznesowe potrzebni są zaangażowani pracownicy, na których największy wpływ ma profesjonalna kadra menedżerska. Dlatego też podnoszenie kwalifikacji kierowników jest kluczem do sukcesu. To właśnie oni odpowiadają za pracę całego personelu sklepu, a z personelem na co dzień mają kontakt Klienci. A nawet jeden niezadowolony klient to dla sklepu realna strata w skali całego roku – wyjaśnia Eliza Orepiuk-Szymura.
Szkolenia, realizowane w ramach Pakietu Szkoleń Gwarantowanych, będą odbywać się w kilku lokalizacjach i obejmą kierowników sklepów, kierowników zmianowych oraz kierowników działów. Oprócz samych szkoleń, uczestnicy otrzymają zadania rozwojowe, które będą realizowali podczas pracy w sklepie. Będą to zadania ściśle powiązane z działaniami, należącymi do codziennych obowiązków kierowników. Ponadto proces edukacyjny zostanie wsparty elementami e-learningowymi.