Sieć Intermarché będzie promować polskie produkty w 97 supermarketach w północnej Francji. W ofercie tych placówek znajdzie się ponad 20 wyrobów pochodzących znad Wisły. Tydzień Polski trwać będzie od 2 do 7 grudnia.
Na początku grudnia w blisko 100 punktach sprzedaży Intermarché w regionie Nord-Pas-de-Calais zorganizowany zostanie Tydzień Polski. W ofercie supermarketów znajdzie się łącznie 26 produktów z Polski, a wśród nich 9 związanych ze Świętami Bożego Narodzenia: pierogi z mięsem, kluski na parze, ogórki kiszone, kapusta kiszona zasmażana, śledzie panierowane, rolmopsy, chrzan biały, chrzan na żurawinie oraz masa makowa. Dostępne będzie także piwo Lech i Żywiec oraz wódka Sobieski.
– Zależy nam, aby polskie produkty spożywcze wysokiej jakości były dostępne na innych rynkach Muszkieterów. Tradycyjne produkty, z którymi kojarzy się Polska, trafią już niedługo na półki naszych marketów we Francji. Mieszkańcy północnej Francji będą mogli poznać bogactwo polskiej kuchni, która jest wciąż mało znana i doceniania na świecie, w przeciwieństwie do kuchni włoskiej, chińskiej czy francuskiej. Mamy nadzieję, że inicjatywa obejmie w przyszłości kolejne regiony Francji – zaznacza Eliza Orepiuk-Szymura, kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Francuski region Pas-de-Calais jest zamieszkany przez liczną Polonię. Tydzień Polski jest zatem również i dla nich. Chcielibyśmy, aby mogli oni poczuć się jak w Polsce, mając możliwość zakupu wyrobów, których z pewnością często im brakuje w kraju nad Sekwaną. W końcu kuchnia jest ważnym elementem każdej kultury, także polskiej – dodaje Eliza Orepiuk-Szymura.
Pierwsza większa emigracja Polaków do regionu Pas-de-Calais rozpoczęła się na początku lat 20. XX w. Według statystyk obecnie ponad 500 000 mieszkańców tego regionu ma polskie korzenie. Hasłem akcji Intermarché będzie „Wizyta w Polsce od 2 do 7 grudnia 2014 r.” Jest to element współpracy Grupy Muszkieterów na poziomie międzynarodowym i regionalnym. Inicjatywa będzie wsparta działaniami marketingowymi, w tym wkładką do gazetki Intermarché. W perspektywie celem jest stworzenie w 2015 r. stałej gamy polskich produktów w północnym regionie Francji.