Inquiry: Na jakie produkty Polacy szukają promocji?

Detal/Hurt

Inquiry: Na jakie produkty Polacy szukają promocji?

29 stycznia 2023

Ze styczniowego raportu firmy badawczej Inquiry wynika, że blisko połowa Polaków szuka w sklepach promocji, a jedna trzecia robi to częściej niż w 2021 roku. Przeszło dwie trzecie konsumentów uważa, że dzięki temu może znacznie zaoszczędzić.

Raport dotyczy promocji na artykuły spożywcze oraz drogeryjne i chemię gospodarczą. Wynika z niego, że Polacy najczęściej świadomie poszukują promocji na kawy i herbaty (40% wskazań), produkty sypkie (30% wskazań), nabiał oraz słodycze i czekolady (po 28% wskazań).

W dalszej kolejności śledzone są promocyjne ceny na napoje, paczkowane mięso, przetwory warzywne i karmę dla zwierząt. Stosunkowo nieliczna grupa osób przegląda celowo internet oraz gazetki w poszukiwaniu okazyjnych cen na żywność dla niemowląt i dzieci (8% wskazań). W kategorii artykułów drogeryjnych i chemii gospodarczej największym zainteresowaniem cieszą się promocje na środki do prania (45% wskazań), a także na artykuły higieniczne, ręczniki papierowe, papier toaletowy i chusteczki (41% wskazań).

W poszczególnych grupach wiekowych zmienia się zainteresowanie promocjami na poszczególne produkty. I tak osoby w wieku 18-25 lat najczęściej polują na promocje słonych przekąsek i chipsów, a także kosmetyków do pielęgnacji twarzy i artykułów higienicznych dla kobiet. Czekolady i słodycze w promocyjnych cenach interesują najczęściej osoby w wieku 25-34 lat. Z kolei seniorzy celowo szukają okazji na zakup mięsa paczkowanego, ale też słodyczy i czekolad. Spośród artykułów drogeryjnych i chemii gospodarczej, Polacy w wieku powyżej 25 lat najbardziej zainteresowani są promocjami środków do prania. 

Aby znaleźć informacje o promocjach, Polacy przeszukują w pierwszej kolejności gazetki w wersji online (42% wskazań), a także gazetki papierowe (37% wskazań) oraz mobilne aplikacje sklepów (36% wskazań). Z aplikacji mobilnych blisko 50% respondentów korzysta częściej niż rok wcześniej. Przy czym osoby powyżej 45 lat chętniej przeglądają gazetki papierowe, a najmłodsi poniżej 25 lat chętniej dowiedzą się o promocjach z radia. 

Inquiry badanie wykonało w grudniu 2022 roku na reprezentatywnej grupie 1024 dorosłych Polaków oraz na podstawie odpowiedzi 1100 użytkowników aplikacji Moja Gazetka.

źródło: Inquiry, raport “Polacy w świecie promocji”