Innowacyjne Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelēz International we Wrocławiu już otwarte

Aktualności

Innowacyjne Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelēz International we Wrocławiu już otwarte

Bielany Wrocławskie, 7 czerwca 2017 r. – Przedstawiciele Mondelēz International, światowego lidera produkcji czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków oraz polscy politycy, władze lokalne i uznani naukowcy krajowych instytucji naukowo-badawczych uroczyście otworzyli w Bielanach Wrocławskich nowe Centrum Badań, Rozwoju i Jakości.

Inwestycja warta blisko 17 mln USD to jedno z najnowocześniejszych centrów globalnej sieci ośrodków badawczo-rozwojowych firmy. Wrocławski ośrodek wnosi istotny wkład w rozwój polskiej innowacyjności. Będą tu prowadzone prace nad nowymi recepturami słynnych na cały świat i lubianych przez Polaków i Europejczyków marek czekolady i ciastek, takich jak Milka, Oreo, Alpen Gold, Lubisie i wielu innych.

 
Centrum Badań, Rozwoju i Jakości stanowi doskonałą platformę rozwijania współpracy biznesu i nauki. Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technologicznym pozwoli nie tylko spełniać oczekiwania konsumentów, ale również je przewidywać odpowiadając na wyzwania konkurencyjnego rynku. Jest to kolejne wielkie przedsięwzięcie Mondelēz International w tej części Polski, gdzie spółka ma już trzy zakłady produkcyjne: dwa w Skarbimierzu i jeden
w Bielanach Wrocławskich, zatrudniające łącznie ponad 2300 osób.

Strategiczna lokalizacja w sercu polskiej „Doliny Krzemowej”

Polska od lat jest strategiczną lokalizacją dla Mondelēz International. Sieć produkcyjna firmy na terenie kraju obejmuje 7 zakładów, w tym fabrykę wyrobów czekoladowych
w Skarbimierzu, która z otwartą w 2015 roku tzw. Linią Przyszłości wartą 30 mln USD jest jednym z najnowocześniejszych ośrodków produkcyjnych w Europie. Z kolei w bliskim sąsiedztwie fabryki czekolady w Bielanach Wrocławskich powstało właśnie nowo otwarte Centrum Badań, Rozwoju i Jakości, dysponujące nowoczesną i komfortową przestrzenią
9,5 tys m2 w oddanym niedawno do użytku, dwupiętrowym budynku.

– Wybór Wrocławia jako lokalizacji Centrum Badań, Rozwoju i Jakości jest nieprzypadkowy. Polska od lat jest jednym z naszych najważniejszych rynków w Europie Środkowej, z kolei Wrocław to nowoczesne, otwarte na inwestycje miasto. To tutaj znajdują się najlepsze uczelnie technologicze, tu mieszkają wykwalifikowani pracownicy; mamy też wieloletnie doświadczenie w efektywnej współpracy z lokalnymi władzami, co jest bardzo istotne z punktu widzenia lokalizacji Centrum i jego dalszego rozwoju mówi Rob Hargrove, Wiceprezes ds. Badań, Rozwoju, Jakości i Innowacji w Mondelēz International.

 

– Bardzo cenimy takich inwestorów jak firma Mondelēz International, którzy są obecni
w Polsce od wielu lat i decydują się na kolejne inwestycje. Cieszy nas fakt, że przyczyniając się do rozwoju innowacyjności polskiej branży spożywczej, Centrum R&D zapewni miejsca pracy dla 250 osób, a także – dzięki nowoczesnemu wyposażeniu i dostępowi do know-how – stanie się kluczowym ośrodkiem badawczo-rozwojowym na mapie Wrocławia –
komentuje Tadeusz Kościński, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju.

 

– Europejski rynek przekąsek jest wart prawie 400 miliardów dolarów i wciąż dynamicznie się rozwija. Także my, aby budować przewagę konkurencyjną, nie możemy stać w miejscu. Innowacje w tej części Europy od lat wpisują się w strategię naszego biznesu – wyprzedzamy i kreujemy trendy, zaskakując konsumentów i wyprzedzając konkurencję. Teraz mamy do tego idealne warunki – dzięki otwartemu dzisiaj Centrum Badań, Rozwoju i Jakości oraz grupie niesamowitych ludzi pracujących w nim możemy jeszcze bardziej skoncentrować się na tym, co robimy najlepiej – dostarczaniu Europejczykom ich ulubionych czekolad, ciastek, gum
i cukierków –
mówi Hubert Weber, Wiceprezes Mondelēz International i Prezes regionu Europa.

Najnowocześniejsza technologia i współpraca z konsumentami

Nowe Centrum to miejsce wyjątkowe na skalę europejską – to właśnie tu praktyczne zastosowanie technologii pozwala na weryfikację hipotez badawczych w warunkach najbardziej zbliżonych do warunków przemysłowych.

 

W najnowocześniejszych laboratoriach powstaną nowe produkty kultowych marek ulubionych słodyczy Europejczyków, a także testowane będą nowe, innowacyjne technologie ich wytwarzania. Przygotowano tu także centrum badań sensorycznych, w którym starannie dobrani „testerzy” będą tworzyli swoistą kartę identyfikacyjną produktu, za pomocą której precyzyjnie zostanie opisanych ponad 50 parametrów dotyczących smaku, zapachu czy tekstury produktu. Pozwoli to na bardzo dokładną kontrolę jego jakości w procesie produkcji, tak aby spełniał on wszystkie oczekiwania konsumentów. W efekcie powstaną wyroby jeszcze lepiej dopasowane do ciągle zmieniających się gustów i oczekiwań konsumentów w Polsce
i Europie.

 

– Mamy prostą misję – oferować konsumentom ich ulubione produkty. Wierzymy,
że praktyczne badania z udziałem konsumentów nad markami takimi jak Milka, Oreo, Alpen Gold czy Prince Polo pozwolą nie tylko spełniać ich oczekiwania, ale także je przewidywać
i odpowiadać na nie 
– dodaje Rob Hargrove.

 

Ważnym elementem Centrum jest również specjalnie zaprojektowana, zaawansowana technologicznie „minifabryka” (tzw. linia półtechniczna). Pozwoli ona na analizę obecnych procesów produkcyjnych, a także na opracowywanie i wdrażanie bardziej efektywnych rozwiazań technicznych w producji ciastek i czekolady.

 

Nowe miejsca pracy i kolejny wkład Mondelēz International w polską innowacyjność

Centrum Badań, Rozwoju i Jakości to kolejny projekt Mondelēz International wspierający  inwestycje w rozwój polskiej branży spożywczej i innowacyjność. Gromadzone przez lata, bogate doświadczenie firmy w zakresie tworzenia i ulepszania swojej oferty ma teraz imponującą siedzibę. Pozwala to zespołowi Centrum tworzyć niespotykane połączenia, czerpiąc z możliwości łączenia dwóch kategorii produktów – czekolady i ciastek – w jednym innowacyjnym produkcie.

Niezwykle popularne w Polsce batoniki Milka Oreo są przykładem takiego produktu. Mając do dyspozycji najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak uruchomioną dwa lata temu nowoczesną linię produkcyjną, firma jest w stanie produkować 700 tys. tych batonów
w czasie jednej, 8-godzinnej zmiany. To jeden baton na jednego mieszkańca Wrocławia (lub Amsterdamu) dziennie.

– Nowe Centrum oznacza nową jakość w zakresie prac badawczo-rozwojowych nad nowymi recepturami i opakowaniami produktów. Dzięki zgromadzeniu w naszym Centrum  wszystkich niezbędnych specjalistów do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych, oraz dzięki  wyposażeniu ich w nowoczesny sprzet, stworzyliśmy najbardziej efektywny system prac nad innowacjami produktowymi i technologicznymi. Jestem dumny, że to właśnie tutaj, razem ze wspaniałymi ludźmi – wyjątkowymi specjalistami z różnych dziedzin – będziemy mogli realizować cały proces rozwoju nowych wyrobów, aż do fazy ich wdrożenia do produkcji przemysłowej. W całym procesie rozwoju będziemy współpracować z naszymi konsumentami, tak aby nasz nowy produkt w pełni spełniał ich oczekiwania – wyjaśnia Adam Gajewski, dyrektor wrocławskiego Centrum Badań Rozwoju i Jakości.

Kreatywna przestrzeń, najlepsi fachowcy i otwartość na lokalną współpracę

We wrocławskim ośrodku pracuje szereg specjalistów, poczynając od technologów żywności, przez ekspertów z zakresu prawa żywnościowego, testów konsumenckich, badań jakościowych, projektów opakowań, wreszcie inżynierów procesu produkcyjnego. Centrum docelowo zgromadzi blisko 250 ekspertów z całego świata, dzięki którym Polska będzie mogła także korzystać z nieocenionego transferu know-how.

Kreatywnej pracy i eksperymentom sprzyja także niezwykła przestrzeń Centrum – ponad 9,5 tysiąca m2 powierzchni, na której znajduje się komfortowa, naturalnie doświetlona  przestrzeń biurowa z salami konferencyjnymi, wyposażonymi w najnowsze systemy IT,
z biblioteką i ogrodem. W części technicznej mieszczą się w pełni wyposażone laboratoria sensoryczne, analityczne i mikrobiologiczne, a jej główną część zajmuje przestronna hala,
w której ulokowane jest wyposażenie techniczne do prowadzania prac badawczo-rozwojowych dla technologii czekolady, ciastek, wafli i opakowań.  

Pozytywnej i otwartej atmosferze pracy towarzyszy wielokrotnie podkreślana otwartość pracowników Centrum na współpracę ze światem nauki, a także władzami lokalnymi, których przedstawicieli licznie zgromadziło otwarcie.

– „Otwarcie Centrum Mondelēz International w naszym regionie jest niezwykle istotne

w kontekście tworzenia nowych, atrakcyjnych miejsc pracy – bo to przecież we Wrocławiu kształcą się najlepsi specjaliści, którzy może dołączą do zespołu ekspertów. To także dalsza, długoterminowa perspektywa współpracy z władzami i uczelniami, co bardzo nas cieszy, dlatego trzymamy kciuki za owocną pracę Centrum. Miło także móc się pochwalić, że to właśnie u nas powstaje smak produktów uwielbianych w Polsce i za granicą” mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Centrum Badań, Rozwoju i Jakości jest częścią globalnej sieci ośrodków badawczo-rozwojowych spółki Mondelēz International i jednym z trzech tego typu obiektów w Europie. 

Mondelez Polska sp. z o.o.

Mondelez Polska sp. z o.o. jest wiodącą̨ firmą branży spożywczej w Polsce, od 25 lat obecną na naszym rynku. Zatrudnia blisko 4600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady                  i ciastek markowych w Polsce*.

Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka
Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC oraz cukierki Halls.

Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą (dawniej Kraft Foods) funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest światowym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia, i cukierków. Obrót firmy za rok 2016 wyniósł około 26 miliardów USD. Mondelēz International działa w 165 krajach świata i jest właścicielem takich marek, jak, m.in.: ciasteczka Oreo i belVita, czekolady Cadbury i Milka, czy gumy do żucia Trident. Mondelēz International notowany jest:, m.in: w indeksach Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 i Dow Jones Sustainability.

 Więcej informacji o firmie na www.mondelezinternational.com oraz www.twitter.com/MDLZ