Kantar oraz spółka Energy Data Lab (EDL), będąca częścią Grupy Kapitałowej Atende, nawiązały współpracę mającą na celu wykorzystanie potencjałów i kompetencji obu organizacji. W efekcie podjętej współpracy powstała nowatorska platforma do monitoringu zjawisk konsumenckich w kilkuset kategoriach produktowych, oferująca wystandaryzowane raporty analityczne niezbędne w planowaniu strategicznym, marketingowym i medialnym.
Platforma TGI Smart to pionierskie rozwiązanie badawczo-analityczne, w ramach którego specjaliści planujący działania marketingowe firm lub planujący kampanie mediowe mają możliwość analizy danych badawczych w oparciu o nowoczesne technologie wizualizacji i analizy danych z interesujących ich kategorii produktowych i marek. Dane do platformy dostarczył Kantar z badania Target Group Index realizowanego na licencji brytyjskiej i uznawanego na rynku polskim za standard pomiaru mediów i konsumpcji.
Platforma oraz zaimplementowane w niej algorytmy analityczne są autorskim rozwiązaniem EDL. Zostały zbudowane w oparciu o otwarte oprogramowanie i szereg innowacyjnych technologii informatycznych. W celu zapewnienia skalowalności i bezpieczeństwa danych, a także sprawności w zakresie ich przetwarzania, platforma oferowana jest jako usługa w chmurze AWS (Amazon Web Services).
TGI Smart gwarantuje prosty i szybki dostęp do danych dla decydentów – marketerów, zarządów firm, agencji reklamowych i digitalowych – nie wymaga skomplikowanej wiedzy o sposobach analiz ani czasochłonnego przeglądania obszernych zbiorów danych. Dzięki przyjętym rozwiązaniom technologicznym można błyskawicznie zilustrować wyniki i samodzielnie opracować raporty. TGI Smart można uruchomić z dowolnego miejsca na świecie przy wykorzystaniu komputera, tableta czy smartfona posiadającego dostęp do internetu. Zintegrowany system płatniczy umożliwia rozliczenia za pozyskane dane z poziomu przeglądarki.
Współpraca obu firm nakierowana jest na consulting branży Big Data, chcą wspomóc ją wiedzą na temat budowania marki, zrozumienia motywacji i procesów decyzyjnych konsumentów. Big Data ukazują fragment rzeczywistości, przez co nie są wystarczające do pełnego opisu zjawisk, a w konsekwencji nie są wystarczające dla potrzeb consultingu. Dane badawcze opisują tymczasem pełne uniwersum zjawisk dla populacji, dzięki czemu pozwalają na doradztwo, planowanie nowych biznesów, rozpoznanie nisz, szacowanie skali zjawisk czy potencjałów podejmowanych działań.
Dzisiejszy świat zachowań konsumenckich jest niezwykle złożony, a jego opisanie wymaga zastosowania rozwiązań technologicznych do integracji skomplikowanych danych pochodzących z różnych źródeł. Innowacje technologiczne i szybkość przetwarzania są fundamentalne dla szeroko rozumianej branży konsultingowo-marketingowej. Współpraca Kantar i EDL z Grupy Atende to nie tylko połączenie rozwiązań informatyczno-analitycznych, ale punkt wyjścia do rozważań, jaka ilość danych i w jaki sposób zdefiniowana, potrzebna jest do podejmowania właściwych decyzji biznesowych.