Innowacje i nowości na rynku lodów

Producenci

Innowacje i nowości na rynku lodów

Rozmowa z Piotrem Gąsiorowskim, Dyrektorem Marketingu PPL Koral. Na łamach naszej gazety Piotr Gąsiorowski opowiada o sukcesie lodów Ekipy, nowościach oraz celach na najbliższe lata. 

Klaudia Walkowiak: Zbliża się wiosna, a co za tym idzie sezon lodowy. Jakie nowości planujecie Państwo wprowadzić w najbliższym czasie?

Piotr Gąsiorowski: W tym sezonie, w portfolio marki Koral nie zabraknie kultowej serii lodów Grand, która świętuje w tym roku 25-lecie istnienia, i z tej okazji obfituje w nowe smaki. Są to: bezowy z bezami i wkręconym sosem truskawkowym w białej czekoladzie oraz linia Grand Gold w smaku – śmietankowy z wkręconym sosem truskawkowym w białej czekoladzie z chrupkami kukurydzianymi karmelizowanymi. Twarzą kampanii wymienionej prestiżowej linii lodów została zjawiskowo piękna i utalentowana Marcelina Zawadzka. Kultowe już lody Ekipa wystąpią w tym roku w dwóch totalnie nowych smakach: sorbetowe jabłkowe w polewie o smaku gumy balonowej z cukrem strzelającym oraz sorbetowe pomarańczowe w polewie o smaku gumy balonowej z cukrem strzelającym. Nasz bestseller, czyli Kostka Śnieżna pojawi się w kuszącej odsłonie o smaku śmietankowym z galaretką wieloowocową. Najbardziej znane lody marki Koral – Koktajlowe w tym roku wzbogacą się o smak jogurtu naturalnego z sosem truskawkowym, mango i czekoladowym dekorowane kolorową posypką. Linia lodów Oskar pojawi się w nowym smaku – gumy balonowej w białej czekoladzie, a lody Solo – o smaku mango. W segmencie familijnym lody Kolorowe Lato zaprezentują się z nietuzinkowym połączeniem, czyli smakiem słonego karmelu z wanilią Bourbon. Kontynuacja lodów na licencji z bohaterami z kreskówek zaskoczy naszych małych konsumentów nowymi propozycjami – Rożkiem Psi Patrol o smaku waniliowo-truskawkowym z sosem truskawkowym, dekorowanym białą czekoladą oraz Kubkiem SpongeBob o smaku śmietankowym z galaretką cytrynową, dekorowanym mleczną czekoladą. Tegoroczną kampanię naszej drugiej marki, z segmentu high premium – Bracia Koral – Lody Jak Dawniej – uświetni swoją twarzą ceniony aktor filmowy i teatralny Jan Frycz. Nowe, oryginalne smaki zostaną zaprezentowane również tutaj – linia „Lody jak dawniej” 900 ml zaoferuje 3 nowe smaki: truskawkowe, o smaku bezowym z bezami i sosem truskawkowym oraz lody o smaku jogurtu i sorbetu z czarnej porzeczki. W pojemności 450 ml pojawią się lody o smaku śmietankowym oraz truskawkowym. „Smaki Dzieciństwa” zaskoczą naszych konsumentów pysznymi połączeniami nut smakowych, takich jak śmietankowo-czekoladowe z wiśniami i sosem wiśniowym. Prestiżowa linia – „Deser Lodowy” specjalnie dla fanów czekolady wystąpi w zupełnie nowym smaku: brownie z ciasteczkami cookie Dough z sosem czekoladowym.

Z badań Nielsena wynika, że w 2020 r. lody znalazły się w grupie pięciu kategorii, które wypuściły mniej nowych produktów. Jakie wyzwania stoją wobec tego przed branżą lodową w tym roku?

Pierwszy rok pandemii bardzo zmienił strukturę zakupu w kategorii lodów. Początki pandemii wiązały się z paniką i strachem. Lockdowny powodowały, że ludzie rzadko wychodzili z domów i zaglądali do sklepów, a częściej robili zakupy na zapas. To zjawisko dotyczyło również rynku lodów. Wzrosła liczba opakowań lodów familijnych premium w koszyku, ale i lody impulsowe były kupowane na zapas, co objawiało się większą liczbą sztuk podczas jednorazowych zakupów. Natomiast w zeszłym roku sytuacja zaczęła się stabilizować, ludzie nauczyli się żyć z obostrzeniami, dużo swobodniej się przemieszczali i zakupy lodów zaczęły wracać powoli do stanu sprzed pandemii.

Lody Koral Ekipa przełamały ważną barierę wśród konsumentów – barierę pogodową. Czy ten trend się utrzymał?

Lody Ekipa już od momentu ich wprowadzenia na rynek okazały się kultowe, a tym samym deficytowe. Jednocześnie przełamały barierę pogodową, okazując się na nią odporne. Ich sprzedaż wciąż rosła – nawet poza sezonem. Wyjątkowo dobrze rotowały w sklepach, w segmencie lodów impulsowych.

Jakie mają Państwo strategiczne cele na najbliższe lata?

Jak co roku pracujemy nad tym, aby maksymalnie wspierać sprzedaż, wprowadzać nowości produktowe, jak również innowacje nie tylko na poziomie udoskonalania smaku, ale też ergonomii opakowań. Ważnym celem na ten rok będzie utrzymanie cen naszych produktów na odpowiednio atrakcyjnym poziomie, pomimo wszechobecnych podwyżek cen surowców.