IMM: wydatki branży handlowej w styczniu

Aktualności

IMM: wydatki branży handlowej w styczniu

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w styczniu 2019 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Branża handlowa wydała na promocję medialną w analizowanym okresie ponad 240 mln zł.

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w styczniu wyniosły 47% (409,4 mln zł) spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (28% 241,6 mln zł). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (12% 106 mln zł), za nią finanse (7% 61,7 mln zł) i telekomunikacja (6% 52,3 mln zł).

Największy budżet spośród sieci spożywczych na reklamę przeznaczyli Lidl, ponad 35 mln zł i Biedronka ponad 15 mln zł.

Wśród reklamowanych kategorii w branży handlowej wysokie wydatki zanotowały dyskonty (24%), w zestawieniu na wysokim miejscu znalazły się hipermarkety (5%) oraz sklepy typu convenience (4%).