„Konkurencja na światowym rynku żywności jest duża. Cieszę się, że w Warszawie odbywa się taka inicjatywa, na której spotykają się przedstawiciele sektora spożywczego. Mam nadzieję, że dzięki temu jeszcze więcej polskich produktów – smacznych, wartościowych i ekologicznych, będzie pojawiać się na europejskich stołach” – tymi słowami Zbigniew Babalski, Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi otworzył III edycję Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw. Poradnik Handlowca jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Już po raz kolejny przez te kilka kwietniowych dni Warszawa staje się międzynarodową stolicą biznesu spożywczego. Targi WorldFood Warsaw to nie tylko 250 wystawców, ale również wiele zagranicznych delegacji (m.in. z Belgii czy Indii), polskich i zagranicznych ekspertów, reprezentantów sektora spożywczego, handlu, HoReCa oraz mediów.
W otwarciu wystawy uczestniczyli: Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Zbigniew Babalski, Poseł do Parlamentu Europejskiego Czesław Siekierski, Prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski oraz organizatorzy: Dyrektor targów Agnieszka Szpaderska oraz Anatoly Sushon – Dyrektor sektora żywności i opakowań w grupie ITE. Ponadto w uroczystości udział wzięli: Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych Stanisław Kowalczyk, reprezentanci organizacji i instytucji branżowych oraz dziennikarze.
„Sukces poprzednich edycji targów WorldFood Warsaw potwierdza, że Polska jest atrakcyjnym parterem międzynarodowego biznesu spożywczego” – podkreśliła Dyrektor targów Agnieszka Szpaderska.
„Kiedy myślimy o żywności nasuwa się powiedzenie – jestem tym, co jem. Polscy producenci żywności kierują się wysokimi walorami jakościowymi, tradycyjnym i ekologicznym sposobem wytwarzania, a nasza żywność jest wyjątkowo smaczna.
O sile polskiego sektora rolno-spożywczego świadczą stale rosnące wyniki eksportowe. W 2015 roku handel zagraniczny żywnością wzrósł o 8% w stosunku do roku ubiegłego, a jego wartość wyniosła 23,6 mld euro. Przewidujemy, że te wskaźniki z roku na rok będą rosły” – podkreślał Łukasz Hołubowski, Prezes Agencji Rynku Rolnego.
O rosnącym potencjale eksportowym światowego sektora rolno-spożywczego mówił również Poseł do Parlamentu Europejskiego Czesław Siekierski. „Od 2000 roku znacząco wzrósł potencjał eksportowy na świecie, rośnie również znaczenie międzynarodowych firm spożywczych. W tym samym czasie zmniejszeniu uległy ceny żywności, a prognozy przewidują dalsze spadki”.
Dyrektor sektora żywności i opakowań w Grupie ITE Anatoly Sushon dziękując wystawcom i gościom za udział w III edycji targów podkreślił, że każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. „Trzy lata temu w WorldFood Warsaw udział wzięło niespełna 100 wystawców. A dziś mamy ich ponad dwa razy więcej. Warszawskie targi to jedna z międzynarodowych wystaw, które odbywają się na całym świecie. W naszym portfolio jest 12 wystaw w 7 krajach Europy i Azji. Obsługujemy ponad 10 tysięcy firmy i 150 tysięcy zwiedzających”.
Targi WorldFood Warszaw potrwają do 21 kwietnia. Na zwiedzających i wystawców czeka jeszcze wiele atrakcji – rozmowy biznesowe, możliwość zdobycia nowych partnerów biznesowych, dyskusje z ekspertami branżowymi oraz liczne degustacje. A ponadto wręczenie Złotych Medali WorldFood Warsaw 2016 i rozstrzygnięcie konkursu dla zwiedzających, w którym do wygrania atrakcyjne nagrody.