Rozwój firmy Mlekovita oraz partnerstwo w biznesie były tematem I Ogólnopolskiego Forum Partnerów Biznesowych zorganizowanego przez Grupę Mlekovita 15 lipca 2022 r. Wydarzenie objęte honorowym patronatem Głównego Lekarza Weterynarii zainicjowało świętowanie Jubileuszu 30-lecia marki Mlekovita.
-
urodziny marki Mlekovita
Na początku lat 90. XX w. spółdzielnia mleczarska w Wysokiem Mazowieckiem była jednym z ponad 430 przedsiębiorstw zajmujących się skupem i przerobem mleka. Za sprawą Prezesa Zarządu Dariusza Sapińskiego rozpoczął się okres dynamicznego rozwoju i zapadła decyzja o wyróżnieniu ówczesnej OSM spośród innych podobnych firm. Stworzenie nazwy i opracowanie logo przez Prezesa oraz wprowadzenie ich jako brandu na szaty graficzne produktów zajęły zaledwie kilka miesięcy i już w 1992 roku marka MLEKOVITA mogła zadebiutować na rynku, a wyroby nią oznaczone znaleźć się na sklepowych półkach. – Założyłem, że będzie to istotna zmiana na rynku, ale okazało się, że jedną, odważną jak na tamte czasy, decyzją tak szybko wyznaczyłem nowe trendy – drogę do naśladowania dla innych spółdzielni mleczarskich w Polsce – wspominał Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński podczas przemówienia inaugurującego I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych.
Od tamtej chwili spółdzielnia rosła w siłę i w roku jubileuszu 30-lecia brandu Mlekovita jest największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Tworzy ją już 22 zakłady produkcyjne, 34 własne centra dystrybucyjne, 147 sklepów Mlekovitka i sklep internetowy www.mlekovitka.pl.
Partner w biznesie
Trzy dekady istnienia marki Mlekovita były okazją do spotkania z partnerami biznesowymi Grupy Mlekovita. W sercu polskiego przemysłu mleczarskiego licznie stawili się przedstawiciele firm współpracujących. – Od początku swojej pracy na czele firmy dążyłem do stałego jej rozwoju, zdobywania rynków międzynarodowych i umacniania pozycji poprzez profesjonalizm i najwyższą jakość oferowanych produktów. Jednak poza efektywnym zarządzaniem, śmiałymi decyzjami biznesowymi, inwestycjami i innowacjami, potrzebni są właściwi partnerzy biznesowi. Partnerzy, którzy są tu dziś obecni – podkreślał Prezes Dariusz Sapiński. – Nasza współpraca przez minione 30 lat, a zwłaszcza w latach ostatnich, trudnych, pozwoliła sprostać wielu wyzwaniom. Świat w większości aspektów ekonomicznych i społecznych fundamentalnie się przeistoczył. Zmieniło się otoczenie przedsiębiorstw, realia polityczne i warunki prowadzenia biznesu, a nowe technologie przeformułowały modele biznesowe, stwarzając zupełnie nowe szanse, ale i ryzyka dla działalności gospodarczej. Zmianom ulegał zarówno profil przedsiębiorców i ich potrzeby, jak i rynek konsumencki. Na to wszystko musieliśmy i wciąż musimy być gotowi, umieć szybko odpowiadać na pojawiające się zmiany i nowe potrzeby. I w tym wspieracie nas Wy, nasi Partnerzy Biznesowi. Bo połączenie sił to początek. Pozostanie razem – to postęp, a wspólna praca – to sukces – mówił Prezes.
Po oficjalnym rozpoczęciu I Ogólnopolskiego Forum Partnerów Biznesowych przemówieniem Prezesa Zarządu Grupy Mlekovita Dariusza Sapińskiego, wręczono wyróżnienia i pamiątkowe statuetki przyznane przez Prezesa osobom i firmom – strategicznym partnerom Mlekovity za długotrwałą i wzajemną wzorową współpracę. Wyróżniono również pracowników Mlekovity – awansującego na stanowisko Dyrektora ds. Zaopatrzenia Mariusza Jaworskiego oraz emerytowanego, wieloletniego kierownika skupu Jana Jacyniewicza. Część galową zakończył tort urodzinowy z okazji 30-lecia marki Mlekovita oraz gratulacje na ręce Prezesa Zarządu Grupy Mlekovita Dariusza Sapińskiego od uczestników forum.
Obraz branży – prezentacje i debaty
I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych było nie tylko okazją do świętowania dla przedstawicieli firm i organizacji związanych z branżą mleczarską, przedstawicieli firm współpracujących z Mlekovitą w dziedzinach: handlu, produkcji oraz procesów technologicznych, firm – partnerów biznesowych Mlekovity z rynku krajowego i zagranicznego oraz Rady Nadzorczej i pracowników Grupy Mlekovita. Przedstawiciele świata biznesu mieli okazję zaprezentować swoją działalność i najciekawsze jej aspekty podczas prelekcji wygłoszonych przed szerokim gronem zgromadzonych. Uczestnicy mogli wysłuchać wystąpień przygotowanych przez firmy ORLEN Paliwa Sp. z o.o., PKO Bank Polski, PZU SA, SIG Combibloc Sp. z o.o., ELOPAK S.A., TORPOL Sp. z o.o., Grupę IFS, SEEN TECHNOLOGIE Sp. z o.o., ASTOR sp. z o.o., Unibep SA, a także Dyrektora Centrum Gospodarki Światowej UKSW prof. dr. hab. Konrada Raczkowskiego i przedstawicieli Związku Przedsiębiorstw Mleczarskich Ukrainy i Odeskiej Narodowej Akademii Technologii Żywności.
Część konferencyjną wzbogaciły trzy debaty z udziałem Prezesa Zarządu Grupy Mlekovita i zaproszonych przez niego gości, skupione głównie wokół partnerskiej współpracy między firmami. W pierwszej z udziałem Jackiem Świgoniem, Członkiem Zarządu Tetra Pak sp. z o.o., rozmawiano również o zrównoważonym rozwoju. W kolejnej, z Sylwią Jurys, Head of Market Area Nordics Russia Poland w firmie SIG Combibloc Sp. z o.o., Zbigniewem Stefańskim, Menadżerem Sprzedaży w firmie Paccor Polska Sp. z o.o. oraz Marcinem Kuprewiczem, Dyrektorem Handlowym CHR Hansen Poland sp. z o.o., skupiono się głównie na kwestiach ekologicznych. Ostatnia debata z udziałem Prezesa Zarządu GEA Process Engineering Sp z o.o. Tomasza Kordaczuka, Prezesa Zarządu GEA Westfalia Separator Polska Mariusza Grygorcewicza, Prezesa Zarządu MARBO Sp. z o.o. Jacka Romana oraz Managera ds. Sprzedaży Rozwiązań Systemowych SPX Flow Technology Poland Sp. z o.o. Marcina Kakietka dotyczyła wspólnych doświadczeń w zakresie techniki i technologii.
I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych pod honorowym patronatem Głównego Lekarza Weterynarii, połączone z Jubileuszem 30-lecia marki Mlekovita, było niepowtarzalną szansą, by z pierwszej ręki usłyszeć o rozwoju, trendach i wyzwaniach stojących nie tylko przed Mlekovitą i branżą spożywczą, ale przed każdą branżą, której przedstawiciele byli obecni podczas wydarzenia. Forum to pierwsza z 8 imprez zaplanowanych z okazji Jubileuszu 30-lecia marki Mlekovita. Kolejnym wydarzeniem będzie Wypasiony Piknik, który odbędzie się już 31 lipca br.
źródło: Mlekovita