Już po raz piąty wśród mieszkańców gminy Kaźmierz i gminy Węgrów oraz pracowników Hochland Polska zostało przeprowadzone badanie poziomu zadowolenia z działań podejmowanych przez firmę. Tak jak w poprzednich latach ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące wsparcia edukacji młodzieży, działań promujących aktywnością fizyczną, czy postrzegania firmy jako przyjazną środowisku naturalnemu. W przeprowadzonym badaniu firma została oceniona wzorowo!
Dla Hochland Polska, jednego z największych lokalnych pracodawców, zarówno w Kaźmierzu, jak i w Węgrowie, ważne jest, aby lokalna społeczność była zadowolona z takiego sąsiada. Dlatego tak jak w poprzednich edycjach badania, do wypełnienia ankiety zaproszono pracowników firmy oraz wszystkie chętne osoby mieszkające w rejonie zakładów. Wyniki ankiet pozwalają Hochland Polska ewaluować skuteczność podejmowanych inicjatyw, a także ułatwią wybór optymalnych kierunków współpracy z lokalnymi społecznościami w przyszłości.
Anonimowa ankieta zawierała 6 pytań dotyczących tego, czy Hochland Polska jest firmą przyjazną dla środowiska, czy wspiera społecznie ważne inicjatywy oraz edukację młodzieży i działania promujące aktywność fizyczną, a także czy angażuje się w rozwój gminy. Ankietowani proszeni byli również o podanie informacji dodatkowych, tj.: czy respondent jest mieszkańcem gminy, czy jest w niej zameldowany, czy jest pracownikiem Hochland Polska oraz wskazanie przedziału wiekowego. Oddanie wypełnionej ankiety było premiowane produktem Hochland, co miało na celu docenienie zaangażowania ankietowanych.
Inicjatywy Hochland Polska 2022
2022 rok obfitował w wiele wydarzeń, których Hochland Polska był inicjatorem, współorganizatorem lub partnerem. Firma od wielu lat wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, tym razem założyła eSkarbonkę i przekazała kosze z pysznymi serami na licytację, między innymi dla sztabu WOŚP w Kaźmierzu i Szamotułach. Została także partnerem publikacji „Poradnik młodych ratowników Ziemi”, nagrodzonej przez Komitet Ochrony Praw Dziecka. Społeczność pracowników nie pozostała również obojętna na trudną sytuację, jaka spotkała naszych sąsiadów z Ukrainy – zorganizowała zbiórkę na rzecz gmin Kaźmierz oraz Węgrów, a także na rzecz Polskiego Czerwonego Krzyża. Ponadto Hochland Polska objął swoją pomocą Słodką Polskę, czyli Reprezentację Polski Dzieci z Cukrzycą, jak również został partnerem Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą i aktywnie uczestniczy w działalności Stowarzyszenia CukierAsy. Przygotowano także kolejne akcje siania łąk w ramach akcji „Almette Chroni Łąki” oraz eventy i materiały edukacyjne, które uświadamiały, jak ważna jest rola łąki w ochronie środowiska. Natomiast Kaźmierskie Święto Chleba i Sera to już tradycja dla mieszkańców – czas dla rodzin na wspólny relaks, pełen ciekawych aktywności. Wydarzenie od lat promuje także piękną kulturę ludową. Ponadto w Węgrowie odbyło się Mazowieckie Święto Chleba i Sera oraz Dożynki Powiatu Węgrowskiego, w którym oczywiście Hochland był sponsorem. Firma jest także wieloletnim sponsorem Półmaratonu Doliną Samy, Węgrowskiego Biegu Niepodległości czy inicjatorem zwiedzania zakładu przez szkoły i uczelnie. Wszystkie te działania spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem, cieszyły dużą frekwencją i były brane pod uwagę przy wypełnianiu ankiet.
W 2022 roku prawidłowo wypełniono 726 ankiet. W efekcie uzyskano bardzo satysfakcjonujące wyniki na poziomie 99% we wszystkich pytaniach.
Pytanie 1: Czy Hochland Polska jest firmą przyjazną środowisku? – 99,17%
Pytanie 2:Czy Hochland Polska wspiera społecznie ważne inicjatywy? – 99,17%
Pytanie 3:Czy Hochland Polska wspiera edukację młodzieży? – 99,17%
Pytanie 4: Czy Hochland Polska wspiera działania promujące aktywność fizyczną? – 99,04%
Pytanie 5: Czy Hochland Polska angażuje się w rozwój gminy? – 98,90%
Pytanie 6: Ogólny poziom zadowolenia z inicjatyw Hochland Polska? – 99,04%
– Pomimo nie łatwej sytuacji społeczno-ekonomicznej spowodowanej pandemią, sytuacją na Ukrainie i rosnącą inflacją, zaprezentowane powyżej wyniki pokazują, że działania podejmowane przez Hochland Polska są zauważane i wysoko oceniane. Społeczność lokalna jest usatysfakcjonowana i docenia zaangażowanie firmy w rozwój inicjatyw lokalnych – mówi Jacek Wyrzykiewicz PR&Marketing Services Manager w Hochland Polska