2019 rok jest dla Hochland Polska rokiem szczególnym. Firma obchodzi jubileusz 25 lat obecności na polskim rynku i z tej okazji przygotowała wyjątkowe aktywności dla konsumentów, partnerów biznesowych i pracowników. Ćwierć wieku Hochland na polskim rynku stało się również okazją do niezwykłego spotkania dwóch prezesów spółki – Jana Glacela, pierwszego Prezesa Hochland w Polsce, z obecnym Prezesem – Piotrem Knauerem. Prezesi rozmawiali m.in. na temat zmieniającego się biznesu, wielkiej pasji i historii budowania od 25 lat pozycji na rynku w kategorii serów.
Jan Glacel, pierwszy Prezes Hochland Polska, ze wzruszeniem wspominał czasy początków działalności firmy w latach 90. 25 lat temu został obdarzony zaufaniem przez Grupę Hochland, która powierzyła mu zadanie stworzenia oddziału na polskim rynku. Krok po kroku, dzięki ciężkiej pracy – zapoznawał Polaków ze smakiem serów Hochland i budował sieć dystrybucji. W Polsce wszystko trzeba było stworzyć od podstaw – znaleźć działkę, zebrać grupę zaangażowanych pracowników, hurtowników, przygotować produkcję. W 1995 r. w Kaźmierzu pod Poznaniem uruchomiono pierwszy zakład produkcyjny, który funkcjonuje do dziś. Podczas rozmowy Prezes Glacel wspomniał, że jego ulubionym produktem od lat są sery kremowe – to właśnie one jako pierwsze przekonały Polaków do marki Hochland, otwierając drogę innym kategoriom serów. W ślad za pierwszymi sukcesami, Hochland stworzył m.in. puszyste sery twarogowe Almette.
Trzy lata temu stery biznesu stworzonego przez Jana Glacela przejął Piotr Knauer – obecny Prezes Hochland Polska. Podkreśla on, że dziś Polska stanowi dla Grupy Hochland drugi co do znaczenia rynek. Podczas rozmowy Prezes Knauer nie ukrywał dumy z prowadzenia biznesu z tak wielkimi tradycjami, który stale umacnia swoją pozycję. – W ciągu ostatnich lat udało się nie tylko zachować i rozwinąć to, co od lat budujemy w Hochland, ale zapewnić temu biznesowi i wszystkim jego pracownikom w Polsce stabilną i pomyślną perspektywę – powiedział Prezes.
Prezes Knauer zdradził również, co według niego stanowi o sukcesie rynkowym firmy Hochland Polska: – To ludzie. Jeśli uda nam się sprawić, by poczuli się odpowiedzialni za swoją firmę i by mieli przestrzeń do realizacji swoich ambicji i talentów – reszta przyjdzie sama.
Hochland Polska hołduje tradycjom, które łączą pracowników i partnerów biznesowych, tworząc jedyną w swoim rodzaju atmosferę wspólnoty i odpowiedzialnego, nowoczesnego biznesu. Już na poczatku roku, z okazji jubileuszu 25 lat na polskim rynku, Hochland przygotował unikatową edycję kalendarza firmowego, do którego dołączony jest symbol pomyślności – czterolistna koniczyna. W tym roku kalendarz wypełniły zdjęcia wykonane przez pracowników, wyłonione w konkursie firmowym, którego motywem przewodnim było oczywiście 25 lat Hochland w Polsce.
W 25. rocznicę obecności na polskim rynku, firma przygotowała także nie lada atrakcje dla konsumentów. Miłośnicy serów Hochland mogli wziąć udział w wielkiej loterii urodzinowej – To jest Pyszne od 25 lat, której rozstrzygnięcie miało miejsce w połowie kwietnia. Do wygrania były spektakularne nagrody – 5 samochodów Jeep Renegade oraz codzienne nagrody pieniężne.