Firma Hochland podjęła decyzję o istotnych zmianach w identyfikacji wizualnej marki Hochland. Celem działań jest wzmocnienie roli tzw. brand distinctive assets, czyli charakterystycznych zasobów marki, a także odświeżenie jej wizerunku przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości. Spójny design opakowań pozwoli także poprawić widoczność produktów i skrócić czas ich odnalezienia na sklepowej półce.
Na pierwszy rzut oka uwagę zwraca większe logo Hochland oraz hasło „To jest pyszne!” na granatowej apli mającej, bez względu na wariant, zawsze ten sam charakterystyczny, nawiązujący do logotypu marki kształt. Ponadto ważne elementy nowego designu to lniana tkanina, która podkreśla naturalność i jakość, a jako materiał ponadczasowy łączy tradycję z nowoczesnością, oraz drewniana deska z uchwytem, na której apetycznie zaprezentowane są produkty w różnych okazjach użycia. Hochland konsekwentnie wspiera Program Pajacyk i taka informacja również znajduje się na nowych opakowaniach.
Umiejętne wykorzystanie brand distinctive assets, spójność wizerunku marki na wszystkich opakowaniach, uporządkowany i jasny przekaz kluczowych informacji oraz łatwość rozróżniania wariantów – to właśnie te cele były nadrzędne podczas prac nad nową identyfikacją wizualną marki Hochland. Na zlecenie Hochland nowy brand design zaprojektowała agencja Dragon Rouge i w efekcie powstały opakowania, które idealnie wpisują się w najnowsze trendy, a jednocześnie czuć w nich tożsamość marki.
– W dobie coraz większego szumu komunikacyjnego, wyrazistość wizerunku marki, a także widoczność i szybkość rozpoznania jej produktów są absolutnie kluczowe. Dlatego zdecydowaliśmy się na istotne i kompleksowe zmiany w wizerunku marki Hochland, które poprzedziliśmy gruntownymi badaniami konsumenckimi. Nowe opakowania będą stopniowo pojawiać się w rynku od początku roku 2024 i będzie im towarzyszyć komunikacja przy półce, a także w mediach digitalowych. – mówi Radosław Jurkowski, Kierownik Marketingu w Hochland Polska.
źródło: Hochland Polska
Oprac.: Klaudia Walkowiak