Firma Hochland Polska lubi nowe wyzwania, dlatego we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka opracowała projekt pod nazwą Akademia Młodego Hodowcy. Program ten skierowany jest do młodych dostawców mleka, którzy niedawno przejęli bądź w przyszłości planują przejąć gospodarstwo od rodziców. Akademia składa się z cyklu 12 spotkań, z których każde jest o innej tematyce.
Głównym założeniem Akademii jest wskazanie nowoczesnych rozwiązań, które mogą być wykorzystane w gospodarstwach oraz rozszerzenie dotychczasowej wiedzy uczestników. Dodatkowo jest okazją do poznania nowych ludzi z podobnymi zainteresowaniami i możliwością wymiany doświadczeń.
Listopadowy moduł Akademii Młodego Hodowcy odbył się w gospodarstwie Państwa Joanny i Dariusza Nasiłowskich w miejscowości Skwierczyn-Dwór. Grupa uczestników zapoznała się z narzędziami do zarządzania stadem oferowanymi przez Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Wiele osób z dużym zainteresowaniem obserwowało ile wartościowych informacji na temat stada można wyłuskać z podstawowych raportów wynikowych. Prezentowane były również dodatkowe raporty wynikowe, skierowane na bardziej konkretne aspekty związane z prowadzeniem stada jak np. rozród czy żywienie. Ogromne zainteresowanie wzbudził program do zarządzania stadem SOL (Stado on-line). Hodowcy, którzy aktywnie korzystają z tego programu zapoznali się z jego dodatkowymi funkcjonalnościami. Nie zabrakło również wizyty w nowoczesnej oborze Państwa Nasiłowskich. Dobrostan zwierząt, odchów młodzieży hodowlanej czy proces pozyskiwania mleka to zagadnienia, które wzbudziły największe zainteresowanie wśród młodych hodowców.
– W każdym module, oprócz wiedzy teoretycznej, która jest przekazywana przez wysoko wykwalifikowanych doradców rolniczych, uczestnicy szkolenia biorą udział w zajęciach praktycznych. Mamy nadzieję że kolejne edycje będą cieszyły się równie wysokim zainteresowaniem. Liczymy na to, że wiedza i doświadczenie zdobyte w tej edycji, pozwolą rozwinąć skrzydła i osiągnąć najlepsze wyniki – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.