– 2014 był udanym rokiem dla naszej firmy. Działając na trudnym rynku, charakteryzującym się wysokim poziomem konkurencji, Henkel zrealizował założone cele finansowe i poczynił duże postępy w realizacji strategii do 2016 r. – powiedział Kasper Rorsted, prezes zarządu Henkel. – Do dobrego wyniku firmy przyczyniły się wszystkie trzy sektory działalności, które osiągnęły rentowny wzrost w ujęciu organicznym. Największy udział we wzroście przychodów firmy miały ponownie rynki wschodzące, gdzie zanotowano wysokie tempo wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym, na poziomie blisko 8%. Niewielki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym odnotowano również na rynkach rozwiniętych.
Odnosząc się do roku obrotowego 2015, Kasper Rorsted stwierdził: – Otoczenie gospodarcze jest nadal trudne i charakteryzuje się dużą zmiennością. Ze względu na trwający konflikt rosyjsko-ukraiński przewidujemy stagnację na rynkach Europy Wschodniej w 2015 r. oraz dalsze pogłębienie trudnej sytuacji gospodarczej i walutowej Rosji. W związku z tym będziemy nadal dostosowywać wewnętrzne procesy i struktury w celu zwiększenia elastyczności i efektywności naszych działań. Będziemy się koncentrować na realizacji strategii, której celem jest osiągnięcie założonych ambitnych celów finansowych w perspektywie 2016 r.
Perspektywy działalności w 2015 r.
– W całym roku obrotowym 2015 oczekujemy wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym w granicach 3-5%. Przewidujemy również, że skorygowana marża EBIT wzrośnie do poziomu ok. 16%, natomiast skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną zwiększy się o ok. 10% – dodał Kasper Rorsted, podsumowując założenia finansowe na 2015 r.