Firma Henkel w ubiegłym roku zyskała. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 3,5% w stosunku do 2015 r. – osiągnęły kwotę 18,714 mld euro. Sprzedaż w kontekście organicznym zwiększyła się o 3,1%, poprawił się również wynik finansowy, zysk netto. Pozycja finansowa netto wyniosła na koniec roku -2, 301 mld euro (31 grudnia 2015 r. wynosiła 335 mln euro).Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym odnotowano na rynkach wschodzących – głównie w Ameryce Łacińskiej i Europie Wschodniej. Sprzedaż rosła również w Azji (z wyłączeniem Japonii), Afryce i na Bliskim Wschodzie. Na rynkach rozwiniętych sprzedaż utrzymała się na poziomie z ubiegłego roku. Sprzedaż rosła w Ameryce Północnej, natomiast w Europie Zachodniej utrzymała się na niezmienionym poziomie w ujęciu rok do roku. Spadki dynamiki sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem odnotowano na rozwiniętych rynkach regionu Azji i Pacyfiku. We wrześniu forma Henkel sfinalizowała drugą pod względem wielkości transakcję – nabycie spółki Sun Products.– Henkel zamyka rok 2016 z bardzo dobrymi wynikami. Mimo trudnych warunków rynkowych, kolejny raz wypracowaliśmy rekordowe wyniki przychodów ze sprzedaży i zysku oraz zrealizowaliśmy cele finansowe zakładane na ten rok obrotowy. Zysk Henkel osiągnął wysoki poziom. Po raz pierwszy w historii firmy skorygowany zysk operacyjny przekroczył kwotę 3 mld euro – informuje Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel.