Henkel opublikował wyniki finansowe za II kwartał 2016 r. – Henkel notuje dobre wyniki w drugim kwartale. Znaczny wzrost przychodów w ujęciu organicznym zawdzięczamy intensywnemu rozwojowi na rynkach wschodzących i dobrym wynikom firmy na rynkach rozwiniętych. Znacznie zwiększyliśmy również zysk i rentowność. Skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną wzrósł o 8,5%, do 1,40 euro, a skorygowana rentowność sprzedaży wzrosła do rekordowego dla Henkla poziomu 17,6%. Do tego sukcesu przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel. –
Jesteśmy również podekscytowani nabyciem The Sun Products Corporation, które sfinalizowaliśmy w drugim kwartale. Dzięki temu umocnimy naszą pozycję w Ameryce Północnej, jednym z najważniejszych regionów działalności firmy. Po zamknięciu transakcji staniemy się producentem numer dwa na amerykańskim rynku środków piorących – dodał.
- t
- Przychody na poziomie 4, 654 mld euro: wzrost o 3,2% w ujęciu organicznym (w ujęciu nominalnym spadek o -0,9%)
- Organiczny wzrost sprzedaży na rynkach wschodzących: 6,1%
- Zysk operacyjny*: 819 mln euro, wzrost o 6,6%
- Zysk na akcję uprzywilejowaną* (EPS): 1,40 euro, wzrost o 8,5%
- Bardzo wysoki wzrost marży EBIT* − o 120 pb, do 17,6%
- Wzrost prognozowanego poziomu całorocznej marży EBIT*
t
t
t
t
t
* Po uwzględnieniu kosztów/zysków o charakterze jednorazowym oraz kosztów restrukturyzacji.