Henkel wchodzi na rynek środków piorących  w Australii i Nowej Zelandii

Aktualności

Henkel wchodzi na rynek środków piorących w Australii i Nowej Zelandii

14 maja 2015

Spółka Henkel AG & Co. KGaA podpisała z firmą Colgate-Palmolive umowę na zakup całego portfela marek środków do prania i odplamiaczy sprzedawanych w Australii i Nowej Zelandii.

Po przejęciu marek proszków i płynów piorących oraz odplamiaczy, w tym Cold Power, Dynamo, Fab i Sard, Henkel dołączy do grona największych graczy na rynku detergentów w regionie Australii i Nowej Zelandii. W roku obrotowym 2014 r. marki będące przedmiotem transakcji wygenerowały przychody ze sprzedaży w łącznej kwocie ok. 110 mln euro.

Podpisana umowa to kolejny krok w realizacji naszej globalnej strategii selektywnego inwestowania w kategorie produktów cieszących się popularnością na rynkach lokalnych − powiedział Bruno Piacenza, wiceprezes firmy  odpowiedzialny za dział Laundry & Home Care. − Transakcja ta pozwoli nam wypełnić białą plamę w asortymencie kluczowego dla nas segmentu Laundry Care w atrakcyjnym regionie świata popularnymi markami produktów. Przejęcie to będzie także fundamentem dalszego rozwoju segmentu Laundry & Home Care w oparciu o rozbudowany portfel innowacyjnych marek.

Cena realizowanej sprzedaży wynosi 220 mln euro i zostanie pokryta w gotówce. Po sfinalizowaniu transakcja zwiększy poziom zysku na akcję. Zamknięcie transakcji ma nastąpić w trzecim kwartale 2015 r., pod warunkiem uzyskania wymaganych zgód organów nadzoru.

Firma Henkel jest już obecna na rynkach Australii i Nowej Zelandii, gdzie oferuje produkty z segmentów Beauty Care (kosmetyki) i Adhesive Technologies  (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu ), w tym produkty popularnych na całym świecie marek Schwarzkopf i Loctite.