HELIO to marka intratna dla detalistów…

Producenci

HELIO to marka intratna dla detalistów…

10 grudnia 2021

Przed nami magiczny, a zarazem lukratywny dla detalistów czas przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia. Mając w pamięci dziecięce wspomnienie Marka HELIO podążając za kultową „Opowieścią Wigilijną” autorstwa Charlesa Dickensa, postanowiła odczarować wizerunek kupców jako skąpców, dbających jedynie o pomnażanie swojego majątku niczym Ebenezer Scrooge.

Spójrzmy na działalność marki HELIO, dla której zrównoważony rozwój nie jest pustym sloganem, lecz faktem popartym licznymi działaniami na co dzień, a nie tylko od święta.

HELIO znane jest jako ekspert w dziedzinie bakalii i mas do ciast, dysponujący jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów w branży w Europie, certyfikowanym najwyższym międzynarodowym standardem BRC. 30 lat uczciwej aktywności na rynku zapewniły HELIO wzorową renomę i reputację. W 2021 r. marka HELIO została przy tym wyceniona najwyżej w branży bakaliowej w prestiżowym rankingu najcenniejszych polskich marek opracowanym przez redakcje Gazety Finansowej oraz Rzeczpospolitej. Są to bez wątpienia istotne przewagi konkurencyjne HELIO. W kontekście magii zbliżających się Świąt spójrzmy jednak na HELIO nie tylko z chłodnej perspektywy „szkiełka i oka”, lecz także charakterystycznej dla Spółki troski o zrównoważony rozwój.

Mimo technologicznego postępu HELIO zachowuje harmonię ze środowiskiem i otoczeniem społecznym. Od 30 lat, tj. od początku działalności HELIO strategia zrównoważonego rozwoju wpisana jest w jego kulturę organizacyjną. Mając na uwadze rodzinny rodowód firmy, przedsiębiorstwo od zawsze starało się dbać o kwestie społeczne, żyć w zgodzie z naturą, a przy tym zgodnie z obowiązującym prawem i etyką biznesu.

Misja HELIO

Tworzymy razem zdrową i smaczną rzeczywistość dla nas i dla przyszłych pokoleń.

Działanie PRO BONO

Marka HELIO od lat angażuje się w działania prospołeczne. HELIO jest firmą odpowiedzialną społecznie, a CSR to dla misja, a nie promocja. Angażują się w wiele inicjatyw prospołecznych zarówno w skali lokalnej, jak i ogólnopolskiej. Wspierało m.in. takie projekty jak Gwiazdka z Gwiazdami dla dzieci z domów dziecka, konkursy chopinowskie dla dzieci, liczne zawody, rajdy, turnieje sportowe (np. coroczne Mistrzostwa Polski/Świata w Piłce Nożnej Dzieci z Domów Dziecka), konferencje naukowe (np. Warszawskie Dni Nauki o Żywieniu Człowieka, Kongres Psychologii Sportu), kampanie prospołeczne (np. Piękna bo zdrowia), czy chociażby pracowników służby zdrowia w czasie pandemii.

„Nie jem palmowego – chronię Orangutany”

HELIO opracowało technologię, która pozwala skutecznie eliminować olej palmowy ze swoich produktów. Podjęli się współpracy również z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu, w ramach akcji promocyjno-edukacyjnej „Nie jem palmowego – chronię Orangutany”.

Stawianie na wiedzę

Marka HELIO posiada własną doświadczalną plantację orzecha włoskiego – posadzili na niej kilkaset drzew orzecha włoskiego w różnych odmianach. Dzięki temu nie tylko przyczyniają się do zwiększenia wydajności upraw orzecha włoskiego w Polsce, lecz także, a może przede wszystkim zostawiają ślad w międzypokoleniowej historii Brochowa, Mazowsza, Polski.

Inwestycja w środowisko

HELIO dba o zasoby Matki Ziemi dlatego wdrożyło politykę środowiskową – zaangażowanie widoczne jest na każdym poziomie, począwszy od pojemników dla pracowników na nakrętki i zużyte baterie, po inwestycje w specjalistyczne inwestycje w odnawialne źródła energii, takie jak obieg zamknięty wód technologicznych, czy farma fotowoltaiczna.

Drugie życie opakowań 

Stawianie na recycling inwestując w odpowiednie i nowoczesne maszyny to domena marki HELIO. Kierują się przede wszystkim hasłem: “Segregujesz w domu śmieci? My też! Choć chcielibyśmy by ich nie było, codziennie mierzymy się z rzeczywistością, tak jak Ty! Segregujemy, kompresujemy, recycling’ujemy używając profesjonalnych narzędzi… drobiazg? Nie sądzę, bo każdy z nas ma realny wpływ na środowisko!”.

Liczby i fakty

Marka Helio może pochwalić się redukowaniem zużycia wody, energii i paliw

  • spadek o 39% zużycia paliw płynnych w okresie 2018-2020
  • spadek o 26% wskaźnika zużycia wody do wartości sprzedaży w okresie 2018-2020
  • spadek o 21% wskaźnika zużycia energii do wartości sprzedaży w okresie 2018-2020
  • spadek o 7% zużycia gazu ziemnego w okresie 2018–2020

Promocja zdrowych nawyków konsumenckich

HELIO to know-how & … dziesiątki milionów złotych bagażu doświadczeń w kampaniach cross-mediowych. Kampanie mediowe HELIO wyróżniają się na tle branży:

  • rekordowymi zasięgami
  • wycenami budżetowymi
  • kreatywnością
  • skutecznością