Marka HARIBO prezentuje jubileuszowy film przedstawiający kreatywny proces twórczy powstawania kultowych reklam opartych na koncepcie, w którym dorośli mówią dziecięcymi głosami i odnajdują w sobie prawdziwą dziecięcą radość. Pomysł Kids’ Voices został wprowadzony do komunikacji marki w 2014 roku i pojawił się w 40. reklamach HARIBO w 19 krajach. Ze względu na radosną kreatywność i silne powiązanie z filozofią dziecięcej radości, która wpisana jest w DNA marki, kampania Kids’ Voices firmy znajduje się w wąskim gronie 1% najbardziej wpływowych reklam, które kiedykolwiek zbadano za pomocą testu Kantar (dawniej Millward Brown)[1].
Film HARIBO prezentuje koncept marketingowy oraz przedstawia kulisy tworzenia ikonicznych reklam, a występujący w nim Dyrektor Handlowy Herwig Vennekens oraz Założyciel Agencji Quiet Storm Trevor Robinson OBE, dzielą się swoimi wspomnieniami, spostrzeżeniami i refleksjami z prac przy realizacji kampanii oraz sukcesem z wprowadzania dziecięcej radości HARIBO na cały świat. Wideo publikowane jest równocześnie z premierą najnowszej reklamy Kids’ Voices w Niemczech, będącej 40. reklamą wyprodukowaną na całym świecie.
Dotychczas w reklamach mogliśmy zobaczyć m.in. mówiących dziecięcymi głosami farmerów w Niemczech, zawodników sumo w Japonii, policjantów w Wielkiej Brytanii czy szachistów w Polsce. To, co wyróżnia te spoty to fakt, że tworzone są one lokalnie w każdym z krajów, opierając się na podkreśleniu unikalnych cech i wartości wyróżniających dany rynek, a co za tym idzie doskonale trafiają w gust lokalnych odbiorców. W najnowszej odsłonie kampanii przygotowanej na rynek niemiecki, w której turyści cieszą się smakiem żelków HARIBO w górach, marka kontynuuje komunikację tego, że niezależnie od wieku, dzięki drobnym przyjemnościom, wszędzie można odnaleźć w sobie wewnętrzne dziecko i radość.
„Głównym pomysłem realizowanym w kampanii Kids’ Voices jest pokazanie, że kiedy otwierasz paczkę HARIBO i próbujesz jednego z żelków, budzi się w Tobie wewnętrzne dziecko” – powiedział Vennekens.
„To chwila dziecięcej radości, niezależnie od tego, jak napięty czy stresujący jest nasz dzień.”
„Zrozumienie beztroskiej dziecięcej radości wymaga prawdziwych głosów dzieci i prawdziwej dziecięcej wyobraźni. Kiedy jest to przeniesione do świata dorosłych, powstaje zabawny moment, który sprawia, że wszyscy się uśmiechają” wyjaśnił Robinson.
Kampania Kids’ Voices, która trwa już dziesięć lat, jest kampanią globalną. Jest emitowana w Wielkiej Brytanii, gdzie miała swoje początki, ale także w całej Europie, w USA, Japonii i Korei. Celem marki HARIBO jest tworzenie małych chwil radości w naszym codziennym życiu i ten sam cel realizowany jest w reklamach Kids’ Voices.
Zobacz jubileuszowy film, w którym HARIBO świętuje 10-lecie kultowych reklam opartych na koncepcie Kids’ Voices na kanale HARIBO Polska na YouTube: https://youtu.be/fFd_2N7_vNo.
[1] https://lbbonline.com/news/haribos-successful-uk-kids-voices-campaign-gets-us-launch