Wydatki mediowe sektora handel (bez e-commerce) w I połowie 2017 r. wyniosły 492,7 mln zł, o 8% więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku i 33% więcej niż dwa lata temu. Najwięcej zainwestowały w promocję super- i hipermarkety – 327,4 mln zł – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Na czele największych reklamodawców sektora utrzymał się Lidl. W porównaniu rok do roku z podium spadło Jeronimo Martins Polska, które wyprzedził Terg, właściciel sieci marketów Media Expert. W TOP 3 uplasowało się także Metro Group.
W podziale na kategorie największym reklamodawcą są super- i hipermarkety, których wydatki mediowe w pierwszych dwóch kwartałach 2017 r. stanowiły 66% inwestycji w promocję całego sektora handel. W porównaniu do I połowy 2016 r. jest to spadek o 4 punkty procentowe. Warto jednak zauważyć, że super- i hipermarkety wydały na reklamę w tym roku o ponad 7,4 mln zł więcej. Na drugim miejscu znajdują się sklepy i hurtownie, które na promocję w I połowie 2017 r. przeznaczyły budżet w wysokości 139,1 mln zł. Ich udział w wydatkach całego sektora wyniósł 28%, o 4 punkty procentowe więcej niż przed rokiem. Wpłynął na to wzrost inwestycji w promocję tej kategorii o ponad 27,6 mln zł. Wśród super- i hipermarketów najwięcej wydają na reklamę markety wielobranżowe i dyskonty o małej powierzchni (ich udział w kategorii to 40%) i markety RTV, AGD (28% udziału).
Fot. Pixabay