Halloween – jak Polacy kojarzą działania marek spożywczych?

Aktualności

Halloween – jak Polacy kojarzą działania marek spożywczych?

22 października 2024

Od lat w Polsce zyskuje popularność tradycja celebrowana w wielu anglosaskich krajach, czyli Halloween. Przygotowanie do tego święta można zaobserwować zarówno wśród asortymentu czy wystroju sklepów, jak i komunikacji marek, które coraz śmielej stawiają na kampanie wykorzystujące ten motyw. Jak naprawdę wygląda stosunek Polaków do Halloween?

Czy Polacy obchodzą Halloween?

Czy Halloween święto tylko dla Amerykanów? Niekoniecznie. Mimo delikatnych zgrzytów, większości Polaków nie przeszkadza obchodzenie tego święta przez część rodaków, a co więcej – 12% uważa, że święto to współgra z naszą kulturą. Wyniki badania pokazują, że 15% rodaków planuje aktywności związane z obchodami Halloween. Najwięcej respondentów, bo aż 58%, ma zamiar udekorować dom w nawiązaniu do tego stylu, a 30% oglądać horrory. Część osób wybiera się na imprezę halloweenową, zarówno w przebraniu, jak i bez. W badaniu 30% respondentów zadeklarowało, że będzie z dziećmi zbierać cukierki w swoich społecznościach. A które elementy tego święta są najbardziej atrakcyjne dla naszych rodaków? W święcie Halloween Polacy najbardziej lubią tradycję cukierek albo psikus (49%), tematyczne dekorowanie domu/mieszkania (45%) i przebieranie się w kostiumy (39%).

Halloween a działania marek

Na pytanie o brandy, które przychodzą na myśl w związku z działaniami marketingowymi wokół Halloween, 34% badanych odpowiedziało, że są to sklepy wielkopowierzchniowe (Carrefour, Lidl), 30% wskazało na sklepy z odzieżą lub kostiumami, 23% pomyślało o kinach i platformach streamingowych, a po 19% przypadło zarówno producentom słodyczy, jak i drogeriom. Jedynie 13% badanych odpowiedziało, że są to marki spożywcze.

Badanie CAWI (Computer-Assisted Web Interview) zostało zrealizowane na internetowym, ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna.

TG: ALL 18+
N=1040
Fieldwork: wrzesień 2024

źródło: Havas Media
oprac.: red.