Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) opisujący nastroje konsumentów zmalał o 0,7% w stosunku do stycznia i zatrzymał się na poziomie -1,9. Porównując ten wynik z lutym 2016 r. jest on wyższy o 4,3% – podaje GUS. Spadek zanotowano w kilku czynnikach wpływających na ogólny wynik: obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (spadek o 3,2%), przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,7%) oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,6%). Wzrost nastąpił we wskaźnikach opisujących: przyszłą sytuację ekonomiczną kraju (wzrost o 0,9%) i obecną sytuację finansową gospodarstwa domowego (wzrost o 0,3%). Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,8%. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -3,6. W lutym br WWUK osiągnął wartość o 4,6% wyższą, niż rok temu.
źródło: PAP