W pierwszej połowie 2017 r. Grupa Kapitałowa Żywiec S.A., producent m.in, Żywca, Heinekena, Warki i Tatry, zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej do poziomu 174 mln zł, w porównaniu z kwotą 171 mln zł w takim samym okresie 2016 roku. Zysk netto za pierwszą połowę 2017 wyniósł 134 782 tys. zł w porównaniu z kwotą 129 991 tys. zł za analogiczny okres w 2016 r.
Nowa strategia komercyjna przynosi efekty
W efekcie zmiany modelu biznesowego, który zakładał koncentrację na podstawowej działalności piwowarskiej i budowaniu silnych marek, Grupa Żywiec wzmocniła pozycję konkurencyjną na rynku
i osiągnęła stabilny wzrost zysku. Od początku tego roku firma wdraża strategię budowania wartości, której pierwsze efekty widać już w I półroczu 2017 r. we wzroście marży i przychodów na hektolitr piwa.
W wyniku celowego ograniczenia aktywności promocyjnej szczególnie w kanale dyskontów
i w konsekwencji wzrostu średniego przychodu na hektolitr, w pierwszym półroczu 2017 roku wolumen sprzedaży piwa Grupy był niższy o 3,4% w porównaniu do pierwszej połowy 2016 roku. Względny spadek przychodów netto ze sprzedaży spowodowała także sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. w lutym 2016 roku. Grupa Żywiec zwiększyła jednak generowaną marżę i przychody na hektolitr piwa oraz utrzymała przychody w segmencie marek premium na poziomie analogicznego okresu roku ubiegłego. Niższe były również koszty prowadzenia działalności.
– Wyłączając wpływ na całościowy wynik naszej decyzji o zmniejszeniu nierentownej aktywności promocyjnej głównie w kanale dyskontów, w pozostałych kanałach sprzedaży osiągnęliśmy wzrost marży oraz przychodów. Zwiększyliśmy również sprzedaż i przychody w segmencie marek premium. Jesteśmy zadowoleni z pierwszych efektów naszej nowej komercyjnej strategii budowania wartości sprzedaży i w kolejnych miesiącach będziemy ją kontynuować – powiedział Guillaume Duverdier, prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
Rozwój oferty poprzez innowacje
Grupa Żywiec w tegorocznym sezonie kontynuuje rozwój swojej oferty poprzez kolejne innowacje, które wpisują się w oczekiwania konsumentów i aktualne trendy. Niedawno wprowadzony na rynek nowy wariant Żywiec Amerykańskie Pszeniczne to kolejne wzmocnienie flagowej marki Grupy. Po sukcesie Żywiec Bezalkoholowe, odpowiadając na rosnące zainteresowanie konsumentów piwami bezalkoholowymi i tymi o niższej zawartości alkoholu, wprowadzony został Heineken 3, pierwszy w Polsce wariant tej marki. Grupa Żywiec umocniła także swoją wiodącą pozycję Warki Radler w segmencie radlerów, oferując kolejny wariant smakowy – malina z cytryną. Wszystkie nowości zostały bardzo dobrze przyjęte przez konsumentów.
Grupa Żywiec tworzy nowe miejsca pracy i rozwija polską gospodarkę
Rozwój Grupy Żywiec konsekwentnie przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki. Jak wynika z Raportu Wpływu Grupy Żywiec w 2016 roku, jedno miejsce pracy w Grupie Żywiec tworzy dziesięć kolejnych w polskiej gospodarce, dzięki wpływowi jaki firma wywiera w całym łańcuchu dostaw i sprzedaży. Dzięki zakupom produktów i usług, które w 90% wartości pochodziły od polskich dostawców, łącznie dzięki naszej działalności pracę miało 20 tys. osób. Grupa Żywiec pozytywnie przyczyniła się także do rozwoju eksportu zwiększając o 14% eksport piwa. Łączna wartość dodana wytworzona przez Grupę Żywiec w gospodarce wyniosła 2,2 mld zł, co odpowiada prognozowanej wartości, którą sektor startupów wygeneruje w polskiej gospodarce w 2023 r.
Więcej informacji na temat firmy i jej wpływu na gospodarkę znaleźć można w Raporcie Wpływu Grupy na stronie www.grupazywiec.pl.