Grupa Salling, która w październiku ubiegłego roku ogłosiła nową strategię Aspire’28, zakładającą m.in. silny rozwój w Polsce oraz fuzje i przejęcia jako motor dalszego wzrostu, zawiera historyczne porozumienie ze szwedzką ICA Gruppen w sprawie przejęcia detalisty Rimi w Estonii, na Łotwie i Litwie. Umowa podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne.
Na mocy zawartej umowy Grupa Salling przejmuje kontrolę i pełne prawa własności do Rimi, którego siedziba znajduje się w Rydze. Transakcja obejmuje 314 sklepów, dobrze rozwiniętą platformę e-commerce, magazyny i centra dystrybucyjne w krajach bałtyckich, a także zespół ponad 11 000 wykwalifikowanych pracowników.
Dzięki przejęciu Rimi, łączna liczba sklepów Grupy Salling w Danii, Niemczech, Polsce, a także w Estonii, na Łotwie i Litwie, zbliży się do 2 100, a liczba pracowników przekroczy 68 000. Jest to największa transakcja w historii Grupy, w pełni zgodna z ambicjami strategii Aspire’28, ogłoszonej jesienią 2024 roku.
– Jesteśmy niezwykle dumni z umowy, którą zawarliśmy z ICA w sprawie przejęcia Rimi. To największa transakcja w prawie 120-letniej historii Grupy Salling. Rimi to dobrze zarządzana firma, dysponująca ponad 11 000 kompetentnych pracowników oraz 314 sklepami wyróżniającymi się wysokimi standardami i unikalnym podejściem do klienta w Estonii, na Łotwie i Litwie. Cieszymy się na perspektywę dalszego rozwoju w oparciu o silną pozycję rynkową – jako drugi największy gracz na rynku bałtyckim – i zapewnianie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych w Rimi – mówi Anders Hagh, CEO Grupy Salling.
Rimi jest obecnie silną i dobrze zarządzaną firmą i będzie kontynuować działalność z tym samym zarządem i koncepcją jak dotychczas na trzech rynkach bałtyckich.
Wielkie ambicje wzrostu w Polsce
Strategia Aspire’28 zakłada konkretne ambicje dalszego rozwoju Netto w Polsce, gdzie w nadchodzących latach sieć znacznie rozszerzy swoją działalność inwestując miliardy złotych celem powiększenia się do 1000 sklepów.
Aktualnie Netto Polska posiada 676 placówek. Znaczący rozwój sieci rozpoczął się 2020 roku, kiedy Grupa Salling – właściciel Netto – przejęła ponad 300 sklepów Tesco oraz dwa centra dystrybucyjne. Sklepy te szybko przekonwertowano do formatu Netto, co zwiększyło ich łączną liczbę do ponad 600.
– Pierwszy sklep Netto w Polsce otworzyliśmy w Szczecinie w 1995 roku i nadal uważamy ten rynek za niezwykle ekscytujący. Nasze ambicje pozostają niezmienne – chcemy uczynić Netto znaczącym graczem, osiągając liczbę 1 000 sklepów do 2028 roku. Dlatego nasz polski zespół będzie kontynuować rozwój biznesu, dbając o to, by klienci Netto mogli otrzymywać jak najlepsze doświadczenia zakupowe – dodaje Anders Hagh.
źródło: Grupa Salling
oprac.: K. Walkowiak