Największa polska sieć supermarketów wchodząca w skład Grupy POLOmarket poszerza ofertę produktów BIO, bez glutenu, bez cukru oraz bez laktozy i GMO. Sieć w ostatnich miesiącach zalistowała na stałe kilkadziesiąt indeksów tworzących tzw. zdrową półkę.
Sieć już od lat cyklicznie oferowała swoim klientom produkty ze zdrowej półki na zasadzie in-out. Każdorazowo po takich akcjach wyciągane były wnioski dotyczące przede wszystkim potencjału poszczególnych produktów. Dane te plus analiza trendów rynkowych pozwoliły na opracowanie optymalnej i stałej oferty zdrowej półki.
– Nasza sieć zawsze bardzo dokładnie wsłuchiwała się w oczekiwania klientów oraz była i jest na bieżąco z trendami rynkowymi czy zmianami w nawykach żywieniowych. Dzięki temu już kilka lat temu zaczęliśmy stopniowo, na początku na zasadzie in-out, a w tym roku już na stałe wprowadzać produkty z szeroko rozumianej zdrowej półki. Niektóre z produktów powstały w procesie równoległym tworzenia naszych brandów – mówi Jarosław Brudnicki, Dyrektor Zakupów POLOmarket.
Aktualnie w ramach zdrowej półki klienci POLOmarket mają do wyboru blisko 50 indeksów. To zarówno produkty świeże z kategorii nabiałowej, wędliny, warzywa i owoce, jak i produkty suche, między innymi kawy, mąki, makarony, przekąski i słodycze. Sieć cały czas pracuje nad dalszym poszerzeniem oferty. Przyjęty harmonogram zakłada wprowadzenie do końca roku kolejnych indeksów, tak aby oferta z początkiem 2020 r. zamknęła się ok. 100 pozycjami i dała sieci pełną kompetencje dla tej kategorii.