14 czerwca obchodzony był Światowy Dzień Krwiodawcy. Przy tej okazji Grupa Muszkieterów zachęcała do wzięcia udziału w realizowanej wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem IX edycji kampanii „Zbieramy krew dla Polski”. Już w pierwszym miesiącu trwania akcji mieszkańcy 45 miejscowości oddali łącznie 400 litrów krwi. „Zbieramy krew dla Polski” to największa kampania promująca honorowe krwiodawstwo w Polsce.
Mieszkańcy wybranych miejscowości mogą oddawać swoją krew na rzecz potrzebujących pacjentów okręgowych szpitali do 30 września. W maju, który był pierwszym miesiącem trwania kampanii, na parkingach przy supermarketach Intermarché i Bricomarché w całej Polsce odbyły się łącznie 64 akcje promujące honorowe krwiodawstwo. 47 z nich połączonych było w poborem krwi. Specjalne ambulanse Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, wyposażone w sterylny i bezpieczny dla krwiodawców sprzęt medyczny odwiedziły aż 45 miejscowości – w niektórych z nich pojawiły się dwukrotnie. Akcjom towarzyszyły m.in. konkursy, nauka pierwszej pomocy oraz pokazy straży pożarnej i ratownictwa. Patronat Honorowy nad ogólnopolską kampanią objęło Narodowe Centrum Krwi, a od tego roku wspiera ją także Drużyna#M.
– W Światowy Dzień Krwiodawcy chcieliśmy przypomnieć, jak ważne jest honorowe krwiodawstwo oraz zachęcić Polaków do zaangażowania w tę szlachetną inicjatywę, jaką jest kampania „Zbieramy krew dla Polski”. Nie wszyscy mają świadomość, że krew pobrana od jednej osoby, może pomóc kilku innym, dlatego cieszymy się, że już w pierwszym miesiącu trwania naszej akcji krew oddało blisko 900 osób spośród prawie 1200 chętnych. Dzięki zaangażowaniu tych wspaniałych ludzi, do 31 maja udało nam się zebrać 400 litrów krwi – komentuje Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Mieszkańcy wybranych miejscowości mogą oddawać swoją krew na rzecz potrzebujących pacjentów okręgowych szpitali do 30 września. W maju, który był pierwszym miesiącem trwania kampanii, na parkingach przy supermarketach Intermarché i Bricomarché w całej Polsce odbyły się łącznie 64 akcje promujące honorowe krwiodawstwo. 47 z nich połączonych było w poborem krwi. Specjalne ambulanse Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, wyposażone w sterylny i bezpieczny dla krwiodawców sprzęt medyczny odwiedziły aż 45 miejscowości – w niektórych z nich pojawiły się dwukrotnie. Akcjom towarzyszyły m.in. konkursy, nauka pierwszej pomocy oraz pokazy straży pożarnej i ratownictwa. Patronat Honorowy nad ogólnopolską kampanią objęło Narodowe Centrum Krwi, a od tego roku wspiera ją także Drużyna#M.