Od kwietnia do czerwca 2021 roku z badań mammograficznych oferowanych przez Grupę Muszkieterów skorzystało 1 958 pań. Akcja „Muszkieterowie dla Polek” od 14 lat umożliwia dostęp do regularnych badań mammograficznych i edukuje w zakresie profilaktyki nowotworów piersi. Mammobusy lokalizowane są przed wybranymi sklepami sieci Intermarché i Bricomarché.
Kampania „Muszkieterowie dla Polek” jest skierowana do kobiet w przedziale wiekowym od 50 do 69 lat, czyli grupy największego ryzyka. W ramach akcji podczas drugiego kwartału 2021 roku mammobusy odwiedziły 32 miast w 4 województwach – dolnośląskim, wielkopolskim, zachodniopomorskim i lubuskim. Łącznie w 2021 roku przebadano dotychczas blisko 3634 Polek.
– Regularne badania są podstawą wczesnego wykrywania zmian nowotworowych, bardzo ważna jest zatem dla nas ciągłość akcji „Muszkieterowie dla Polek”. – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce. – Dzięki niej panie mogą już od 14 lat regularnie korzystać z bezpłatnych badań mammograficznych i w ten sposób dbać o swoje zdrowie. Liczba zgłaszających się na badania Polek, zarówno podczas drugiego kwartału br. jak i 14 lat trwania akcji, utwierdza nas w przekonaniu, że to, co robimy, jest istotne i realnie pomaga kobietom z całego kraju. Większość sklepów Grupy Muszkieterów zlokalizowana jest w mniejszych miejscowościach, w których dostęp do badań mammograficznych może być utrudniony, tam zatem nasza akcja jest szczególnie istotna. Chcemy nie tylko doraźnie umożliwiać dostęp do badań, lecz także edukować i konsekwentnie zwiększać świadomość Polek nt. profilaktyki nowotworów, by zapobiegać jak największej ilości z nich. – dodaje.
„Muszkieterowie dla Polek” to jedna z najdłużej prowadzonych przez Grupę akcji społecznych. Kampania jest realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.
źródło: informacja prasowa