Wśród praktyk zaprezentowanych w 13. edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazła się akcja „Zbieramy krew dla Polski” organizowana przez sieci supermarketów Intermarché i Bricomarché oraz Polski Czerwony Krzyż. W trakcie 7. edycji opisanej w raporcie akcji, Grupie Muszkieterów oraz Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi udało się zebrać ponad 9 tys. litrów krwi, co pozwoliło na przeprowadzenie ponad 10 tys. zabiegów i operacji ratujących życie.
W ramach ubiegłorocznej edycji kampanii promującej honorowe krwiodawstwo, w całej Polsce prowadzone były zbiórki krwi oraz akcje edukacyjne. Krew można było oddawać w specjalnych ambulansach RCKiK, które pojawiały się na parkingach przy supermarketach Intermarché i Bricomarché w 146 miejscowościach położonych na terenie 14 województw. W kolejnych 19 miastach zorganizowane zostały kampanie edukacyjne, mające na celu poszerzenie wiedzy na temat wartości zdrowego stylu życia oraz promowanie honorowego krwiodawstwa.