W pierwszym kwartale 2018 r. obroty wypracowane przez Grupę Muszkieterów w Polsce przekroczyły 1,6 mld zł, co oznacza wzrost o 10,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. W omawianym okresie obroty Intermarché i Bricomarché wzrosły w ujęciu rok do roku odpowiednio o 11,4 proc. oraz 6,8 proc.
Sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wypracowała w pierwszym kwartale 2018 roku ponad 1,2 miliarda złotych obrotów, odnotowując tym samym wzrost o 11,4 proc. r/r.
– Układ kalendarza w pierwszym kwartale tego roku mocno sprzyjał naszemu biznesowi spożywczemu. Kolejne trzy miesiące zapewne nie będą tak korzystne ze względu na liczbę niedziel z zakazem handlu. Niemniej jednak dynamikę sprzedaży wykazaną przez Intermarché oceniamy bardzo pozytywnie, szczególnie, że w pierwszym kwartale nie wdrożyliśmy jeszcze inicjatyw handlowych, nad którymi obecnie intensywnie pracujemy – skomentował Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Pierwszy kwartał bieżącego roku był udany także dla supermarketów działających pod szyldem Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, liczącej obecnie 152 punkty handlowe, wyniosły ponad 416 milionów złotych i były wyższe o blisko 6,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Stały rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce jest wspierany przez inwestycje – te w ubiegłym roku wyniosły ponad 60 mln zł, a w roku bieżącym mają wynieść ponad 100 mln zł.