22 maja Grupa Maspex Wadowice otrzymała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na finalizację transakcji zakupu wybranych aktywów firmy Agros Nova. Przejęcie obejmuje zakup dwóch zakładów produkcyjnych w Łowiczu i Wąsoszu oraz marek: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt. W efekcie przejęcia powstanie największa polska grupa spożywcza o obrotach ponad 4 mld zł.
Do obecnych marek należących do Maspeksu, które są zdecydowanymi liderami w swoich kategoriach, takich jak m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz dołączą następne wielkie polskie marki m.in. Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn i DrWitt. Działalność przyłączonej spółki będzie prowadzona w oparciu o pracowników firmy Agros Nova ze wszystkich lokalizacji – Łowicza, Wąsosza i Warszawy oraz pracowników Struktury Handlowej.
Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu Grupy Maspex Wadowice: „Agros Nova to bezdyskusyjnie jedna z najsilniejszych firm spożywczych w tym kraju, która wniesie olbrzymi dorobek do naszej spółki – wartościowe i silne marki oraz co dla nas bardzo ważne także – profesjonalny zespół pracowników, który wypracował tak dobrą pozycję rynkową tej firmy. Nasza oferta obejmuje wizję wspólnego działania z zapewnieniem dalszego rozwoju tej spółki, jak również jej pracowników”.
Grupa Maspex Wadowice, w ciągu 25 lat obecności na rynku, przeprowadziła 17 akwizycji, w tym 9 za granicą m.in. zakup części sokowej firmy Walmark, będącej liderem na czeskim i słowackim rynku soków, nektarów i napojów, przejęcie 100% udziałów firmy Olympos – czołowego producenta na rynku soków, nektarów i napojów na Węgrzech, zakup spółki Queen’s, wiodącego producenta soków w Bułgarii, przejęcie udziałów węgierskiej firmy Plusssz Vitamin Kft – właściciela marki Plusssz. Największe, które do tej pory zrealizowane były w Polsce to zakup firmy Tymbark (1999 rok) oraz spółki Lubella (2003 rok). Dzięki wysokim nakładom Grupy Maspex Wadowice na inwestycje produkcyjne i najnowocześniejsze technologie, dystrybucję i promocję – Tymbark i Lubella stały się liderami i najcenniejszymi markami w swoich kategoriach.