Grupa Eurocash: program lojalnościowy Delikarta już z ponad 4 mln użytkowników

Detal/Hurt

Grupa Eurocash: program lojalnościowy Delikarta już z ponad 4 mln użytkowników

14 lutego 2024

Organizowana przez Eurocash sieć supermarketów Delikatesy Centrum ma już ponad 4 mln użytkowników w systemie Delikarta. Sukces programu lojalnościowego wpisuje się w strategiczne cele Grupy Eurocash, która chce być Platformą Technologiczną dla lokalnych detalistów. Jest też spójny z ogłoszoną we wrześniu ub.r. strategią rozwoju sieci, zgodnie z którą Delikatesy Centrum 2.0., rozwijane przy szerokim udziale franczyzobiorców.

Program lojalnościowy Delikatesów Centrum Delikarta przekroczył próg 4 mln zarejestrowanych użytkowników, co czyni go jednym z najpopularniejszych programów lojalnościowych w sektorze handlu detalicznego w Polsce. Z tygodnia na tydzień około połowa wszystkich osób robiących zakupy w sklepach Delikatesy Centrum korzysta z coraz większej liczby promocji i korzyści w ramach programu. Konsumenci rejestrują się w programie jeszcze szybciej po tym, jak sieć zdecydowała od początku roku intensywniej reklamować m.in. w ramach kampanii telewizyjnej swoje najmocniejsze oferty.

Tylko w 2023 r. konsumenci, którzy skorzystali z programu lojalnościowego Delikatesów Centrum zaoszczędzili łącznie ponad 250 mln zł na rabatach i voucherach dzięki regularnym promocjom oraz akcjom specjalnym, takim jak Łappacz, Mega Oszczędzanie, 9+1 Gratis i wiele innych. Konsumenci, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie powiadomień SMS i push, byli informowani o tych korzyściach w pierwszej kolejności. Wersja mobilna programu, czyli aplikacja staje się teraz kanałem pierwszego wyboru dla uczestników programu.

Skuteczność oparta na algorytmach

Według Monitora Programów Lojalnościowych 2023 ARC Rynek i Opinia[1], do korzystania z przynajmniej jednego programu lojalnościowego przyznaje się już 64% Polaków. Z aplikacji mobilnych korzysta 90% z nich. W przypadku Delikarty, użytkownicy mobilni mają najczęściej od 18 do 45 lat, choć grupa osób powyżej 60. roku życia należy do najbardziej aktywnych.

– Najbardziej aktywni są użytkownicy programów lojalnościowych oferowanych przez sklepy spożywcze. Widzimy to również w wynikach Delikarty. To najbardziej rozwinięty program lojalnościowy w Grupie Eurocash i jeden z najbardziej rozwiniętych na rynku. Nasza aplikacja jest też jedną z najlepiej ocenianą wśród aplikacji sieci spożywczych. Wykorzystuje zaawansowane mechanizmy personalizacji, a w dodatku łączy bieżącą ofertę promocyjną produktów z preferencjami konsumenta oraz mapą dostępności produktów. Ostatnio uruchomiliśmy w programie nowe promocyjne rozwiązanie, tzw. Łappacza – akcję, która w dwóch edycjach przyciągnęła ponad 500 000 unikalnych użytkowników. To pokazuje, że mamy jeszcze przestrzeń, żeby to narzędzie rozwijać – mówi Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za segment detaliczny.

W aplikacji Delikarty jest też dostępna gazetka Delikatesów Centrum – w 2023 roku regularnie przeglądało je ponad 300 000 użytkowników miesięcznie, otwierając ją średnio 6,1 razy w miesiącu.

Zaawansowana personalizacja z korzyścią dla wszystkich

Delikarta w wersji mobilnej zwiększa personalizację w oparciu o najczęściej przeglądane produkty i kategorie. Dzięki programowi Delikatesy Centrum mogą lepiej poznawać preferencje konsumentów i zaspakajać ich potrzeby bardziej merytorycznymi i dopasowanym ofertami, jednocześnie otrzymując stałą informację zwrotną na temat jakości promocji, która stanowi podstawową wiedzę przy planowaniu kolejnych kampanii. Zarówno konsumenci, jak i franczyzobiorcy oraz dostawcy wyrażają satysfakcję z możliwości, jakie tworzy program.

– Zasięgowy, skuteczny program lojalnościowy, taki jak nasz, dostarcza wiedzy, która pozwala nam lepiej dopasować ofertę do konsumentów, analizować ich preferencje zakupowe i odpowiadać na bieżące potrzeby rynku – podkreśla Alessandro Beda, Dyrektor Marketingu Delikatesy Centrum.

[1] Źródło: https://arc.com.pl/mobilni-wymagajacy-umiarkowanie-aktywni-polacy-w-programach-lojalnosciowych/

źródło: PRhub
Oprac.: red.