Eurocash z początkiem stycznia połączył w jedną jednostkę swoje dwa kluczowe biznesy hurtowe i zaczął intensywnie inwestować w ceny w kanale cash & carry.
– Repozycjonowanie hurtu to ważny element transformacji naszego biznesu na jeszcze bardziej klientocentryczny. Połączenie Eurocash Dystrybucja i Eurocash Cash & Carry w jeden biznes pozwoliło nam istotnie uprościć procesy i poprawić efektywność. Od teraz oferujemy naszym klientom, w ramach jednej umowy, zakupy w najtańszych w kraju halach i zakupy z dowozem z najlepszym na rynku serwisem. Poprzez platformę Eurocash.pl, w ramach której klient może płynnie przejść pomiędzy towarem dostępnym na dowóz, na hali czy w click and collect, oferujemy najszerszy asortyment w Polsce. Dzięki połączeniu sił sprzedażowych możemy dostosować każdą ofertę do konkretnych potrzeb naszych klientów. Fuzja ta niesie za sobą szereg konkretnych korzyści dla klientów: niskie ceny, świetny, szeroki asortyment, wielokanałowy serwis, prostą obsługę wszystkich kwestii zaopatrzenia sklepu z jednym opiekunem klienta. Zmiany przyczynią się do poprawy konkurencyjności cenowej naszych klientów, uproszczenia ich biznesu i uwolnienia ich czasu. To jest istotny kamień milowy w realizacji naszej strategii na lata 2023-2025 – komentuje połączenie jednostek Paweł Surówka, Prezes Grupy Eurocash.
Dzięki połączeniu jednostek wszystko w dotychczasowej ofercie hurtowej Eurocash, będzie zapewnione w jeszcze szerszym zakresie.
– W ramach integracji naszych biznesów hurtowych, porównaliśmy nasze oferty z konkurencją i zbadaliśmy koszyk 50 TOP produktów dla sklepów niezależnych. Niektóre artykuły oferujemy o nawet 20 proc. taniej[2]! Chcemy, żeby nasi klienci o tym wiedzieli. Inwestujemy w ceny, bo chcemy wszystkim naszym klientom zapewnić możliwość skutecznego konkurowania m.in. z dyskontami. Cena na półce to kryterium numer jeden w wyborze miejsca zakupów, co potwierdza się w wielu badaniach. Równocześnie oferujemy wszystkim naszym klientom najlepszy serwis dowozowy, do którego przekonało się już tysiące sklepów w całej Polsce. Dzięki temu nasi klienci mają wszystkie atuty w swojej rękach – najlepsze ceny, najlepszy serwis, najszerszy wybór – mówi Tomasz Polański, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za sprzedaż w połączonym segmencie hurtowym.
Grupa Eurocash zarządza dziś największą, bo liczącą aż 177 lokalizacji siecią hal cash & carry działających w całym kraju, co sprawia, że projekt ma szeroki zasięg i jest unikalny w swojej skali. Do ubiegłego roku hale działały w ramach odrębnej spółki, ale obecnie zarządza nimi zintegrowana jednostka Eurocash Dystrybucja i Cash & Carry. Nowa jednostka oferuje przedsiębiorcom wiele dodatkowych korzyści.
Jeden biznes, wiele korzyści dla przedsiębiorców
Połączenie spółek Dystrybucja i Cash & Carry oznacza przede wszystkim to, że klienci, którzy dotychczas zaopatrywali swój sklep tylko stacjonarnie, teraz mogą bez żadnych dodatkowych formalności zamówić towar online lub przez aplikację, wybierając spośród 13 tys. produktów, z gwarancją terminowości i kompletności dostawy (99%). Z kolei klienci Eurocash Dystrybucja mogą szybko uzupełnić asortyment na hali, kupując na sztuki, a dzięki samoobsłudze przy kasie ominąć kolejki i oszczędzić czas. Dużym wsparciem przy zakupach w obu kanałach jest także jeden Opiekun Klienta z wiedzą o ofertach dostępnych w dostawie do sklepu i na hali. Przedsiębiorcy mogą też czerpać dodatkowe korzyści z połączonych zakupów w halach i z dostawą. Klienci franczyzowi mogą natomiast korzystać z tych samych warunków rabatowych niezależnie od tego, w którym kanale zrealizują swoje zakupy.
Kolejny krok w stronę realizacji strategii
Połączenie jednostek biznesowych Eurocash Dystrybucja i Eurocash Cash & Carry z początkiem stycznia tego roku nastąpiło zgodnie z założeniami strategii na lata 2023-2025, którą Grupa ogłaszała latem 2022 r. Eurocash zaprezentował wówczas plan stworzenia sprawnie działającej, funkcjonalnej hurtowni omnichannel, która będzie odpowiadać na potrzeby zakupowe przedsiębiorców na tym samym, wysokim poziomie w wielu różnych kanałach. Ważną częścią tej zmiany miała być transformacja cyfrowa, która skupiła się wokół eurocash.pl. To właśnie ta platforma stała się bazą do integracji działalności hurtowej Grupy, odpowiadającej dziś za aż ¾ jej przychodów.
W ramach strategii Eurocash działa też na rzecz budowy platformy technologicznej dla detalistów, rozwijając i wdrażając na rynek kolejne rozwiązania technologiczne dedykowane lokalnym sklepom. Ostatnim filarem strategii jest organizacja franczyz i systemów partnerskich, w które Grupa – organizator m.in. sieci Delikatesy Centrum, Groszek, ABC, Lewiatan, Gama, Euro Sklep czy Duży Ben – chce cały czas inwestować.
[1] Na podstawie cyklicznych badań prowadzonych od 4.12.2023 przez niezależną agencję badawczą Estymator – Badania Rynku i Opinii na zlecenie Eurocash S.A. Badania polegały na porównaniu cen na próbie co najmniej 50 produktów (marka, pojemność, gramatura) z oferty handlowej kierowanej do przedsiębiorców (B2B) w ogólnopolskich halach Cash&Carry w wybranych miastach w Polsce. Więcej szczegółów dotyczących metodyki badania na www.najtaniejweurocash.pl.
[2] Jw.