Grupa Eurocash (Delikatesy Centrum, Lewiatan, Duży Ben, Eurocash Sieci Partnerskie: ABC, Groszek i Euro Sklep oraz Gama – Partnerski System Detaliczny), Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają utworzyć wspólnego przedsiębiorcę w postaci spółki joint venture, aby dołączyć do European Marketing Distribution (EMD), wiodącej europejskiej grupy zakupowej. Ostateczne przystąpienie będzie mogło nastąpić po uzyskaniu uprzedniej zgody organu ochrony konkurencji. Dzięki współpracy w ramach EMD, nowi członkowie będą mogli zwiększyć swoje możliwości zakupowe na szczeblu europejskim, generując znaczne oszczędności w łańcuchu dostaw, które zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie oferty dla klientów końcowych ich sieci.
Obecność nowego uczestnika w EMD, który zostanie utworzony przez Grupę Eurocash, Grupę Chorten i Netto Polska, powinna przełożyć się na poprawę warunków zakupowych dla detalistów współpracujących w ramach sieci Grupy Eurocash i Chorten oraz klientów sieci sklepów Netto Polska. Razem zrzeszają one około 20 tys. sklepów, generując roczny obrót przekraczający 12 miliardów euro, co czyni je drugim największym graczem na polskim rynku sprzedaży detalicznej.
Po uzyskaniu zgody Prezesa UOKiK na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy w postaci spółki joint venture, spółka dołączy do EMD, co pozwoli uczestnikom czerpać korzyści z przynależności prawdopodobnie w przyszłym roku.
– Dołączenie do EMD – silnej grupy opartej na partnerstwie, współpracującej z największymi globalnymi producentami i oferującej szeroki wachlarz produktów oraz narzędzi marketingowych – to dla nas krok, który pozwoli wzmocnić pozycję naszych sklepów, przyspieszyć rozwój zorientowany na klienta i realnie wpłynąć na pozytywną zmianę na polskim rynku – podkreśla Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.
– W Netto dążymy do tego, aby codzienne zakupy były łatwe i inspirujące. To właśnie ta idea stoi za wszystkimi naszymi decyzjami biznesowymi i podejmowanymi działaniami. Dołączenie do grupy zakupowej EMD wraz z Grupą Eurocash i Grupą Chorten zdecydowanie wpisuje się w ten cel. Efekt skali, jaki możemy razem osiągnąć, otworzy przed nami nowe możliwości i pozytywnie przełoży się na ofertę dla naszych klientów. To właśnie jest dla nas najważniejsze – mówi Brian Olesen, CEO Netto Polska.
European Marketing Distribution (EMD) to największa w Europie międzynarodowa grupa zakupowa w sektorze handlu detalicznego FMCG. Zrzesza niezależnych detalistów i dystrybutorów z ponad 15 krajów, umożliwiając im wspólne negocjacje z globalnymi producentami. Dzięki skali działania i współpracy międzynarodowej EMD wzmacnia pozycję zakupową swoich członków wobec dużych koncernów. Organizacja obsługuje setki tysięcy sklepów w całej Europie i odgrywa kluczową rolę w optymalizacji warunków handlowych dla sieci detalicznych.
oprac.: K. Walkowiak