Gold Drop podsumowuje 2020 r.

Producenci

Gold Drop podsumowuje 2020 r.

Wydaje się, że sektor FMCG przechodzi  dosyć łagodnie przez ten trudny czas. Firmy, które w porę zareagowały na wyjątkowe potrzeby rynku odniosły gospodarczy sukces – zwiększyły obroty uzyskując wyższe przychody i poszerzając rynki zbytu – przyznaje Stanisław Gągała, Prezes Zarządu Gold Drop

Poniżej prezentujemy pełną treść wypowiedzi Prezesa Stanisława Gągały, podsumowującą 2020 rok w firmie Gold Drop:

„W ostatnich latach byliśmy przyzwyczajeni do szybkiego wzrostu PKB, a co za tym idzie do rozwoju naszych firm. Poruszaliśmy się mniej więcej w rozeznanym obszarze uwarunkowań prawno -ekonomicznych chociaż przedsiębiorcom doskwierał brak wykwalifikowanych kadr, wysokie koszty pracy  oraz obciążenia podatkowe i  około podatkowe, mnogość różnych kontroli i niestabilne prawo.

Kończący się rok 2020 zmienił wszystko, dosłownie wszystko. Nawet nie zdajemy sobie sprawy jak zmienił się otaczający nas świat. Wielu z nas przeżywa rodzinne tragedie wywołane pandemią. Wszyscy odczuwamy  zmęczenie utrudnieniami. Zaczynamy coraz częściej myśleć o tym jak dalej potoczą się wydarzenia.

COVID-19 odbił się negatywnie na pracy wielu firm. To nie tylko pandemia, ale także kryzys gospodarczy i to nie jest sprawa przejściowa, ale coś co  długotrwale zmienia zasady funkcjonowania gospodarki.

Wydaje się, że sektor FMCG przechodzi  dosyć łagodnie przez ten trudny czas. Firmy, które w porę zareagowały na wyjątkowe potrzeby rynku odniosły gospodarczy sukces – zwiększyły obroty uzyskując wyższe przychody i poszerzając rynki zbytu.

Gold Drop umiejętnie wykorzystał ten czas, jednakże  musiał zmierzyć się z szeregiem zagrożeń, np.:

  • Trudny do przewidzenia i kontrolowania wzrost zachorowania i nieobecności w pracy
  • Rozdygotana polityka cenowa na strategiczne surowce oraz niekontrolowany wzrost cen
  • Okresowe braki opakowań
  • Trudności z pozyskaniem wykwalifikowanej kadry pracowniczej

Oceniam, że najtrudniejszy okres ekonomiczny przed nami  – pandemia i jej konsekwencje zmienią zwyczaje zakupowe Polaków. Wyhamuje trend kupowania bardziej luksusowych  towarów, natomiast pojawi się zainteresowanie ekonomiczną ofertą i presja na niższe ceny.

Z drugiej strony, coraz większą rolę będą odgrywać produkty tworzone w oparciu o naturalne surowce, które pochodzą ze zrównoważonych plantacji – upraw biologicznych.

Świat, Europa, Polska coraz bardziej będą kłaść nacisk na ochronę środowiska naturalnego. Troska o jego stan to dzisiaj bardzo ważne wyzwanie. Gospodarka opakowaniami w kontekście bardzo wysokich opłat za wprowadzenie plastiku na rynek, to kolejny ważny temat, nie tylko z punktu ekonomicznego, z którym przyjdzie się zmierzyć producentom.

Dzisiejsza sytuacja wymaga od przedsiębiorców innowacyjnego spojrzenia na biznes, a także wykorzystania najnowszych technologii. Nie wolno przy tym zapominać jak ważne jest tworzenie profesjonalnego zespołu pracowniczego, mocno zaangażowanego w funkcjonowanie organizacji.

Na koniec życzę wszystkim przyjaciołom  z branży słowami K.I. Gałczyńskiego:

„Aby Święta Bożego Narodzenia  były bliskością  i spokojem, a Nowy Rok – dobrym czasem”.

Stanisław Gągała

Prezes Zarządu Gold Drop”

oprac. P.Ł.