Grupa Kapitałowa Specjał dynamicznie rozwija sieć sklepów własnych, działających zarówno pod marką SPAR, jak i pod brandami: Nasz Sklep, Delikatesy Premium, Livio, Delikatesy Sezam, Market Plus. Aktualnie sieć sklepów własnych Grupy liczy 90 placówek, a w najbliższym czasie planowane jest otwarcie kolejnych 10 sklepów z logo SPAR.
Szczególnie intensywny rozwój dotyczy marek działających pod szyldem SPAR – ich liczba wzrosła z 20 do 31, głównie za sprawą ostatnich przejęć i zmian właścicielskich. Nowe sklepy SPAR zlokalizowane są w kluczowych aglomeracjach: warszawskiej i trójmiejskiej.
Reorganizacja i stabilizacja
Część nowych sklepów została ponownie włączona do sieci własnej GK Specjał w związku z trudnościami finansowymi poprzednich właścicieli, co przekładało się na braki w zatowarowaniu i spadek rentowności placówek. Dzięki szybkiej reakcji Grupy, sklepy zostały ustabilizowane, a poziom zatowarowania powrócił do oczekiwanych standardów. Obecnie trwają intensywne działania mające na celu ujednolicenie standardów operacyjnych i wizerunkowych z pozostałymi sklepami własnymi sieci, co ma kluczowe znaczenie dla odbudowy zaufania klientów.
Pozytywna reakcja partnerów handlowych
Wzrost stabilności i poprawa efektywności nowych placówek spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony partnerów handlowych. Dostawcy chętniej podejmują współpracę, co przekłada się na jeszcze bogatszą i bardziej kompleksową ofertę produktową w sklepach.
oprac.: K. Walkowiak