Po formalnym rozpoczęciu funkcjonowania spółka GH PL Plus rozwija portfolio marki detalicznej „Lubię” oraz zwiększa skalę wspólnych negocjacji zakupowych.
Na koniec kwietnia w sprzedaży pod marką Lubię dostępnych było 71 produktów. Do końca lipca powinny być już 134 produkty. Do końca roku natomiast, jeszcze kolejnych 14.
– W zakresie wspólnych negocjacji, jako alians podjęliśmy z kilkunastoma producentami pierwsze rozmowy. Jednocześnie układamy wewnętrznie koordynację działań zakupowych pomiędzy partnerami, w szczególności system przepływu kluczowych dla powodzenia rozmów informacji. Natomiast w zakresie produktów „Lubię” pracujemy nad dopełnieniem portfolio – mówi Waldemar Mirocha, Prezes Grupy.
Prezes dodaje, że w obu obszarach współpraca pomiędzy partnerami wygląda bardzo dobrze. Wszyscy mają świadomość, że alians pod nazwą GH PL Plus ma dla Partnerów wymiar strategiczny. Dlatego bardzo angażują się w działania pod egidą GH PL Plus. Widać to zarówno po wynikach sprzedaży marki „Lubię” jak również w pracy przy wspólnych negocjacjach.
– Jesteśmy wobec siebie bardzo wymagający, ale zdeterminowani aby wypracowywać najlepsze rozwiązania. Wszyscy mają świadomość, że na niektóre efekty będziemy musieli poczekać. Ale współpracują z myślą, że tworzą rozwiązania, które mają być na lata. To bardzo dojrzałe podejście do wspólnego przedsięwzięcia cechuje wszystkich partnerów. Wierzymy, że takie podejście będzie standardem w GH PL Plus, również dla nowych partnerów.
Tadeusz Rysiukiewicz, Wiceprezes GH PL Plus przyznaje, że działalność grupy jest bacznie obserwowana, zarówno przez konkurencję, jak i przez potencjalnych przyszłych partnerów detalicznych.
– Widzimy zainteresowanie naszą marką. Producenci zaoferowali produkty dobre jakościowo, które okazały się konkurencyjne cenowo. Konsument powraca do naszych produktów. Również z tego powodu otrzymujemy wiele pytań o możliwość wejścia do naszego aliansu. Rozważamy każdy wariant. Jednakże warunkiem członkostwa w GH PL Plus niezmiennie pozostanie polski rodowód firmy oraz determinacja przystępującego przedsiębiorcy do długoterminowego działania na rynku i budowania atrakcyjniejszej niż zagraniczna konkurencja oferty dla polskiego konsumenta. Aktualnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z kilkoma, bardzo znanymi na rynku polskimi podmiotami detalicznymi. Liczymy, że zakończą się one sukcesem i po przeprowadzeniu postępowania przed UOKiK, spektakularne rozszerzenie aliansu stanie się faktem jeszcze w tym roku – dodaje wiceprezes.