Przedstawiciele GH PL Plus zachęcają do współpracy kolejne polskie sieci handlowe. Ich zdaniem przystąpienie do grupy stwarza każdemu nowemu partnerowi, dodatkowe możliwości rozwoju, zapewniając również wymierne korzyści dla obecnych udziałowców.
Jak przyznają udziałowcy GH PL Plus każdy z nich skorzystał na jej funkcjonowaniu. Grupa Handlowa PL Plus początkowo powołana została w celu stworzenia wspólnej, ekonomicznej marki własnej “Lubię”, której portfolio już zostało skompletowane i liczy 150 SKU. Z czasem zakres współpracy udziałowców grupy (Bać-Pol, Piotr i Paweł, Polomarket oraz Topaz) uległ poszerzeniu o wspólne negocjacje z dostawcami.
Celem pogłębionej współpracy ma być nie tylko wytworzenie podmiotu generującego określone obroty, ale również umocnienie grupy, która w sposób sprawny i zorganizowany będzie mogła dynamicznie podejmować decyzje zakupowe i generować synergie zakupowe dla udziałowców – mówi Waldemar Mirocha, Prezes GH PL Plus.
Firmy zrzeszone w GH PL Plus generują obecnie ponad 7 mld obrotu rocznie, a ambicją Zarządu jest osiągnąć na koniec roku skumulowany obrót w wysokości 10 mld złotych. Oznacza to, iż Grupa planuje kolejne wzmocnienia w 2016 r.
Rozważane jest m.in. przystąpienie do jednego z zagranicznych aliansów zakupowych, by móc skorzystać z korzystniejszych warunków , negocjowanych na szczeblu międzynarodowym.
Taki pułap ma pozwolić na jeszcze sprawniejsze konkurowanie z międzynarodowymi podmiotami obecnymi na rodzimym rynku.
Przypomnijmy, że inicjatorami powołania grupy zakupowej GH PL Plus są sieci: Piotr i Paweł, Bać-Pol i Topaz. Później dołączył do nich Polomarket.
GH PL Plus jest organizacją zrzeszającą równych partnerów, na równych prawach, a filozofia jej działania oparta jest na doświadczeniach podobnych organizacji działających zarówno w Polsce jak i za granicą. Grupa działa już blisko trzy lata i cały czas się rozwija. Udziałowy zgodnie przyznają, że jej utworzenie było bardzo dobrym krokiem w kierunku wzmocnienia pozycji polskich firm handlowych na rynku.