W Galerii Morena zainstalowano system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących. Jest to działanie realizowane przez Carrefour Polska, właściciela galerii w Gdańsku, w ramach partnerstwa na rzecz dostępności, którego sieć jest sygnatariuszem.
Na terenie Galerii Morena zainstalowano 20 znaczników TOTUPOINT. To niewielkie kostki, które znajdują się w kluczowych miejscach galerii. Można je znaleźć m.in. przy wejściach, toaletach, windach i wybranych sklepach. Ze znaczników można korzystać przy pomocy specjalnej aplikacji o nazwie „TOTUPOINT”.
System TOTUPOINT ułatwia poruszanie się w galerii osobom z niepełnosprawnością narządu wzroku. Kiedy osoba używająca aplikacji zbliża się do miejsca ze znacznikiem, urządzenie emituje krótki dźwięk pozwalający słuchem odnaleźć to miejsce. Jednocześnie aplikacja wysyła powiadomienie, opisujące najbliższe otoczenie użytkownika.
– Carrefour w swoich sklepach i obiektach handlowych wdraża szereg innowacyjnych rozwiązań zwiększających komfort i ułatwiających zakupy klientom. TOTUPOINT w Galerii Morena to jedno z takich rozwiązań. Ma ono też ważny wymiar społeczny i wpisuje się w działania CSR firmy. System ułatwia orientację klientom niewidomym i niedowidzącym, a tym samym zwiększa dostępność naszej galerii dla wszystkich odwiedzających – mówi Ewa Karska, dyrektor Działu Galerii Handlowych Carrefour Polska. – Galeria Morena jest pierwszą galerią handlową w Polsce i pierwszym miejscem w Trójmieście, w którym zainstalowano znaczniki, a fakt, że rozwiązanie się sprawdza i klienci z niego korzystają ma dla nas szczególne znaczenie oraz potwierdza, że wprowadzenie systemu do naszego obiektu to ważny krok – dodaje Ewa Karska.
Instalacja znaczników w Galerii Morena to działanie wpisujące się w partnerstwo w ramach Programu Dostępność Plus, którego firma jest sygnatariuszem. Sieć od wielu lat realizuje działania na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Carrefour oferuje rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak usługi tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami. Proponuje również klientom korzystanie z rabatów, które oferują Karta Seniora i Karta Dużej Rodziny, a także połączenia korzystania z kart z aplikacją „Mój Carrefour”, która również oferuje zniżki na zakupy. Ponadto, sieć od wielu lat zatrudnia osoby z niepełnosprawnościami. Obecnie w zespołach Carrefour pracuje ponad 600 osób z orzeczoną niepełnosprawnością.