Future of retail – Retail Congress

Aktualności

Future of retail – Retail Congress

13 listopada 2023

22 listopada 2023, pierwszego dnia targów RetailShow w Warszawskim Centrum EXPO XXI odbędzie się 12 edycja Retail Congress. Prelegenci przeprowadzą słuchaczy przez najbardziej aktualne zagadnienia, takie jak sztuczna inteligencja, której umiejętne zastosowanie staje się coraz bardziej krytycznym elementem dla konkurencyjności. Wskażą także najnowocześniejsze, praktyczne narzędzia w projektowaniu przestrzeni sklepowych. “Poradnik Handlowca” objął patronat medialny nad wydarzeniem.

Innowacje oparte na sztucznej inteligencji

Konferencję rozpocznie prelekcja Sebastiana Starzyńskiego z firmy TakeTask, która będzie poświęcona sztucznej inteligencji. Ekspert przybliży jej kierunki rozwoju, wpływ na pracę, gospodarkę i życie codzienne, ale także zwróci uwagę na jej potencjał i zagrożenia.

– Opowiem o praktycznych zastosowaniach AI w sektorze handlu, takich jak automatyczne rozpoznawanie obrazów do weryfikacji dostępności produktów i planogramów czy analiza danych w czasie rzeczywistym, by lepiej dostosować ofertę dla klienta w sklepie online, co może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną i handlową. Jest to szczególnie ważne dla mniejszych sieci handlowych, które mogą nie mieć zasobów na rozwijanie własnych, zaawansowanych rozwiązań – podkreśla Sebastian Starzyński.

Z racji tego, że technologia nie jest dziś jedynie dodatkiem, a koniecznością pozwalającą zachować efektywność biznesu, kluczowe jest nie tylko wdrożenie odpowiednich narzędzi, ale i szkolenie zespołu w celu ich efektywnego wykorzystania.

W pierwszej części konferencji warto zwrócić uwagę na prelekcje firmy HIKVISION, podczas której będzie można się dowiedzieć, jak dzięki sztucznej inteligencji w CCTV można zapobiegać kradzieżom i minimalizować straty w placówkach handlowych.

O AI opowie też przedstawiciel Sensormatic Solutions i Johnson Controls. Zwróci uwagę na ewolucję algorytmów, które dzięki rosnącej mocy obliczeniowej umożliwiają coraz szybszą analizę ogromnej ilości danych, zwiększając tym samym wiedzę zarządzających i przynosząc wzrost produktywności i wydajności, a co za tym idzie poprawę obsługi klienta.

Z kolei ekspert z firmy OPTIMIX zaprezentuje rozwiązania z zakresu Pricing & Supply Chain i szczegółowo omówi dwa przypadki, które przyczyniają się do sukcesu sprzedawców detalicznych.

Praktycznemu rozwiązaniu poświęcona będzie prelekcja pt. „Prostota innowacją w wymiarowaniu dla e-commerce” Piotra Klepczarka, dyrektora generalnego EMEA z firmy Cubetape i Sebastiana Kucharskiego, product managera z firmy Koncept-L. Eksperci opowiedzą o przenośnym skanerze do błyskawicznego obliczania wymiarów paczek i palet. To na pozór proste urządzenie okazuje się być prawdziwą innowacją, która znacząco usprawnia procesy logistyczne i magazynowe oraz poprawia doświadczenie zakupowe klienta.

Dobre rozumienie klienta

Drugi blok otworzy dr Marek Borowiński SHOP DOCTOR, przybliżając najnowsze trendy i innowacje w projektowaniu sklepów skuteczne na rynku amerykańskim.

– W trakcie pobytu w USA pozyskałem nowe perspektywy w zakresie komunikacji z klientami i strategii sprzedażowych. To doświadczenie na zawsze zmieniło moje podejście do optymalizacji sklepów. Nowe techniki i strategie, które poznałem, są teraz w pełni wykorzystywane, by pomóc właścicielom sklepów w Polsce osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe – podkreśla Marek Borowiński.
Ciekawą prelekcją, bazującą na doświadczeniach zebranych w Czechach, będzie wystąpienie Marco Schumachera, business development dyrektora z firmy Moris Design, który opowie o przyszłości handlu detalicznego i związanej z nią realizacji koncepcji 24/7. Ekspert podzieli się również wiedzą na temat najważniejszych czynników, które powinny być brane pod uwagę podczas projektowania i wyposażania sklepów. To między innymi projektowanie sklepu z myślą o jego adaptacji z uwzględnieniem zmian w układzie i ekspozycji produktów, trendów konsumenckich i ciągłe dostosowywanie do nich wystroju, jak też zbieranie i analizowanie opinii klientów w celu ulepszenia projektu i układu sklepu. To również dobre rozumienie i odzwierciedlenie preferencji odbiorców, a także tożsamości marki w sklepach, m.in. poprzez dobór kolorów, które rezonują z marką i emocjami, które chcemy wywołać u klientów.

Agenda
22.11.2023, Sala konferencyjna C, I piętro, EXPO XXI
9:30 rejestracja, kawa

SESJA I: INNOWACJE
10:00 AI: droga do utopii czy dystopii? Wpływ na życie, pracę i rynek … w tym handel
Sebastian Starzyński, Prezes TakeTask
• wgląd w tempo i kierunki rozwoju sztucznej inteligencji
• potencjał co możliwe, co niebezpieczne, co nieznane
• wpływ na pracy, gospodarkę i życie codzienne (zdrowie, zakupy, rozrywka…)
• etyka i regulacje: ścieżki do utopii i rola każdego z nas

10:30 Jak zapobiegać kradzieżom i minimalizować straty w placówkach handlowych. Sztuczna inteligencja w CCTV w służbie loss prevention.
Armen Moska, Business Development Manager, Retail Technology Solutions, HIKVISION POLAND
10:50 Unlocking Retail Success: The Power of Price Management and Supply Chain Optimization
Gaetan Bizard – Account Manager, OPTIMIX

11:30 SOTI ONE: narzędzie wspierające IT w krytycznych procesach biznesowych.
Kazik Tomczyk, SOTI

11:50 Prostota innowacją w wymiarowaniu dla e-commerce.
Piotr Klepczarek – Dyrektor Generalny EMEA, Cubetape
Sebastian Kucharski – Product Manager, KONCEPT-L

12:10 lunch

SESJA II: TRENDY
14:00 Innowacje w projektowaniu sklepów: Trendy z Ameryki
dr Marek Borowiński – SHOP DOCTOR
Przedstawienie najnowszych trendów i innowacji w projektowaniu sklepów, które są skuteczne na rynku amerykańskim i mogą być zastosowane na innych rynkach.

14:20 Future of retail / realisation of 24/7 concept in Czech Republic
Marco Schumacher, Director of Business Development, MORIS DESIGN

14:40 Mobile Game as a Loyalty Campaign for FMCG Retail.
Alexander Kokhanovskyy, SH Games, Co-Founder and CO-CEO

15:00 Dlaczego wszyscy dziś mówią o RFID?
Tomasz Musiał & Krzysztof Kuliś, Talkin’Things

15:20 Zakończenie konferencji
Program może ulec zmianie
Język konferencji: polski/angielski (tłumaczenie symultaniczne)

źródło: Retail Show
Oprac.: Klaudia Walkowiak