Ile rodzajów sera produkuje się we Francji? Ile bagietek rocznie zjada przeciętny Francuz? Jakie przychody ze rynku kosmetycznego notują największe francuskie koncerny? Chcesz poznać kwintesencję francuskiego stylu życia? Rusza ogólnopolska kampania edukacyjna French Touch. Przez ponad 4 miesiące szeroko zakrojone działania promocyjne odkryją przed Polakami tajniki francuskiego „La belle vie”.
French Touch po raz drugi zawitał do Polski. Projekt jest organizowany przez Ambasadę Francji oraz agencję Cryptone. W kampanię edukacyjną i akcję handlową zaangażowanych jest jednak większość dużych francuskich firm działających na polskim rynku. Wśród partnerów znajdują się m.in. Carrefour, EDF czy Président. Jaka jest główna idea projektu?
– Każdy z nas lubi Francję na swój sposób i nie wyobraża sobie, aby zrezygnować z wartości, które są dla niego bliskie. I tak francuskie śniadania bez croissanta będą po prostu zwykłym śniadaniem. Taka jest idea projektu French Touch. Po sukcesie w zeszłym roku postanowiliśmy zorganizować jeszcze więcej atrakcji – mówi Agnieszka Stańczyk dyrektor agencji Cryptone w Polsce. – Od początku czerwca, do połowy października będziemy wspólnie celebrować wszystko to, co składa się na wyjątkowy urok francuskiego stylu życia. A więc zamiłowanie do wspaniałej kuchni nawiązującej do wielowiekowych tradycji, zabawę modą, prostotę i elegancję zarazem, aż wreszcie inspirującą kulturę, na którą składa się literatura, muzyka, kino, teatr, a nawet nowoczesny design – dodaje.
W ramach French Touch – wielkiego święta Francji w Polsce – zaplanowany jest szereg działań promocyjnych i kulturalnych. Odbędą się m.in. koncerty francuskich gwiazd i pokazy mody. Powstanie spot promujący Francję, zrealizowany przez jednego z największych francuskich reżyserów, a kampanię zwieńczy uroczysta gala w Teatrze Wielkim w Warszawie, transmitowana w telewizji. Towarzyszyć im będzie zakrojona na ogólnopolską skalę akcja shoppingowa na przełomie września i października.
Działania marketingowe zaplanowane w ramach kampanii obejmą działania ATL, m.in. akcję billboardową realizowaną we współpracy z firmą Stroer i JCDecaux, oraz BTL: promocje sprzedażowe i eventy. Organizatorzy zaplanowali także szeroką dystrybucję bezpłatnego magazynu o Francji – La Belle Vie! – w punktach InMedio, Relay oraz sklepach wolnocłowych Aelia Duty Free, kawiarniach Paul i wielu innych. Komunikacja kampanii obejmie media relations, social media i działania online, za które odpowiada agencja Sasal Public Relations.
French Touch czyli święto Francji w Polsce to kampania edukacyjna połączona z ogólnopolską akcją handlową. Główne jego cele to promocja francuskiego stylu życia, przybliżenie kuchni, mody oraz kultury tego kraju. Ukazuje francuskie wartości, które cenimy i z których nie chcemy rezygnować i zachęca do życia „à la française”. Partnerami French Touch w Polsce są: Carrefour i Président – partnerzy główni oraz Aelia Duty Free, Andros, BGŻ BNP Paribas, Bonduelle, Delifrance, DMP, Dr Irena Eris, EDF, Eurexia, Galenic, GSE, Lagardère Travel Retail, Mayland, Mazars, Monin, Paul, Promod, Regent Warsaw Hotel, René Furterer, Rica Lewis, Sodexo Prestige, Sofitel, Vins de France, Wyborowa SA Pernod Ricard, Złote Wyprzedaże; partnerzy instytucjonalni: CCE, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Instytut Francuski, Stowarzyszenie Francja-Polska; partnerzy medialni: JCDecaux, Stroer i TV5Monde.