Firma Henkell Freixenet Polska doceniona za materiały POS

Firma Henkell Freixenet Polska doceniona za materiały POS

Ekspozycje Mionetto oraz Likierów Dalkowski nominowane w konkursie Art Of Packaging. Standy firmy Henkell Freixenet Polska zostały dostrzeżone spośród blisko pół tysiąca zgłoszonych projektów i powalczą teraz o nagrodę w kategorii „POS”. Zwycięzcy konkursu zostaną ogłoszeni 1 września br. podczas uroczystej gali w Filharmonii Poznańskiej.

Focus: opakowanie

Opakowanie – to ono jest najważniejsze w tym konkursie. Jak mówią jego organizatorzy – w handlu nie wystarczy już tylko posiadanie produktu. Kluczowe jest bowiem to, jak wygląda. Ideą konkursu jest zatem promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań nie tylko na rodzimym rynku, ale i na arenie międzynarodowej.

W tym roku nagrody zostaną przyznane po raz 19-ty w historii. Spośród blisko pół tysiąca projektów, wybrano po kilku nominowanych w 13 kategoriach. Dlatego, jak mówią organizatorzy, już sama nominacja to wielki sukces.

Z roku na rok widzimy wzrost jakości i dbałości o detale – mówi Izabela Seidl-Kwiatkowska, przewodnicząca Jury Art of Packaging. – W 2006 roku zaczynaliśmy praktycznie od zera, od produktów bardzo prostych, a obecnie polski przemysł opakowań jest na najwyższym, światowym poziomie.

Be „wow”

W kategorii „POS” wśród nominowanych znalazły się ekspozycje Mionetto oraz Likierów Dalkowski firmy Henkell Freixenet Polska. Jak przyznaje Anna Pawłowska-Kruzińska, Szef Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska, zasada, która przyświeca firmie podczas projektowania materiałów POS to: być widocznym, być dostępnym, ale też „be wow”.

 70 procent decyzji zakupowych konsumentów odbywa się w sklepie, dlatego tak istotne jest, jak produkt wygląda, jak jest wyeksponowany. Jest też tak, że w związku z  ograniczeniami prawnymi w Polsce i brakiem możliwości reklamowania alkoholu, to sklepy stały się głównym medium komunikacji producenta z konsumentem. Dlatego dobrze zaplanowana i przyciągająca wzrok ekspozycja, to jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji alkoholu w miejscu sprzedaży. Efektywne i efektowne ekspozycje stały się elementem naszej  strategii trade marketingowej, narzędziem budowania świadomości marek. Cieszymy się niezmiernie, iż nasze projekty zostały dostrzeżone w tak prestiżowym konkursie – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, Szef Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska.

Pomysł i emocje

Projekty oceniane są przez kilkunastoosobowe jury, w skład którego wchodzą reprezentanci  środowiska artystycznego, ekonomicznego, poligraficznego i medialnego, praktycy oraz autorytety środowiska akademickiego.

Zgłoszone POSy powinny odznaczać się przede wszystkim innowacyjnością, funkcjonalnością, interesującym designem i estetycznym wykonaniem – tłumaczy Izabela Seidl-Kwiatkowska, przewodnicząca Jury Art of Packaging.Ważny jest również  pomysł oraz towarzyszące temu emocje, zamysł ekonomiczny i ekologiczny. Szukamy w wykonaniu POSa zarówno cech artystycznych, jak i technicznych.

Zwycięzcy 19. edycji zostaną ogłoszeni 1 IX br. podczas uroczystej gali w Filharmonii Poznańskiej. Organizatorem konkursu jest European Media Group Sp. z o.o., wydawca miesięcznika branżowego „Packaging Polska”.

oprac.: K. Walkowiak