Znane sieci płacą za swoją popularność próbami podszywania się pod ich marki przez oszustów. W kwietniu sieć Biedronka ostrzegała klientów, że w sieci pojawiły się strony internetowe, których adres i treść sugerują, że zostały stworzone przez firmę, a są w rzeczywistości próbą wyłudzenia danych osobowych. Podobny problem dotknął teraz firmę Rossmann, która zdecydowała się przestrzec klientów przed fałszywymi informacjami, pojawiającymi się w sieci.
Na stronie internetowej sieci Rossmann można zapoznać się z oficjalnym komunikatem, ze strony firmy, w którym przypomina ona, że „wszystkie organizowane przez nas konkursy i promocje prezentowane są tylko i wyłącznie w gazetkach promocyjnych, magazynie “Skarb”, aplikacji Rossmann PL, na portalu www.rossmann.pl, a także na oficjalnych profilach Rossmanna w mediach społecznościowych oznaczonych jako konta zweryfikowane. Udział w naszych akcjach i konkursach NIGDY nie wiąże się z jakimikolwiek dodatkowymi kosztami. Informacje o akcji rozdawania kart podarunkowych lub konkursy z koniecznością wysyłania płatnych SMS w grupach lub profilach podszywających się pod drogerie Rossmann są próbą oszustwa.”
Ze swojej strony firma zapewnia, że podejmuje kroki, aby tego typu fałszywe informacje zostały zablokowane, prosząc jednocześnie o ostrożność swoich klientów.
Okazuje się, że częstą ceną za popularność kampanii marketingowych i szeroko zakrojonych akcji lojalnościowych jest zwiększone zainteresowanie oszustów, chcących się podszyć pod znane marki.
Fot.: Pixabay