W ramach struktury Grupy Eurocash rusza nowatorski projekt sieci dostosowanych do potrzeb polskich konsumentów półek sklepowych pod nazwą „Faktoria Win”. Zespół Faktorii, za cel stawia sobie zmianę handlu winem w Polsce na lepsze. Koncept opiera się na podziale win ze względu na konkretne okazje, dla których dedykowane są poszczególne marki. Półki Faktorii dostępne są już w kilkuset sklepach na terenie całej Polski.
Faktoria Win to koncepcja, którą zdefiniować można jako sklep w sklepie. Półki Faktorii to doskonała odmiana od znanych do tej pory, pełnych chaosu i niezrozumiałych oznaczeń ekspozycji z winem w mniejszych i większych sklepach na terenie całej Polski.
Projekt jest odpowiedzią na potrzeby polskich konsumentów, dla których zakup wina wciąż pozostaje zajęciem stresującym i trudnym. Jak wskazują badania, odbiorcy, w wyniku swojej niewiedzy i braku wsparcia wolą nie ryzykować i przywiązują się do jednego wypróbowanego smaku, rezygnując z przyjemności, która płynie z poznawania świata wina. Dokonując wyboru Polacy najczęściej kierują się okazję, na jaką mają wybrać konkretne wino. Różne okazje mają wpływ na to, jakie wino wybieramy i ile jesteśmy gotowi za nie zapłacić.
Kolekcja Faktorii Win to kilkadziesiąt uważnie wybranych marek wina, które zostały podzielone na 5 dominujących w kulturze picia wina okazji: Relaks, Z przyjaciółmi, Na randkę, Do Posiłku oraz Na prezent. Zgodnie z tym podziałem zaprojektowana została półka Faktorii Win. Dzięki przejrzystemu podziałowi i wyraźnym oznaczeniom półka Faktorii jest niezwykle funkcjonalnym narzędziem do sprzedaży wina, które nie tylko czyni proces decyzyjny klientów sklepów łatwiejszym, ale także ułatwia sprzedaż wina właścicielom sklepów, zdejmując z nich odpowiedzialność za odpowiedni dobór asortymentu i atrakcyjne oznaczenie towaru. Ponadto dzięki ustawieniu półek Faktorii Win w ogólnodostępnej przestrzeni konsument ma możliwość swobodnego zapoznania się z towarem bez ograniczenia czasowego. Brak krępującej lady jest szczególnym ułatwieniem w mniejszych sklepach, w których do tej pory to właśnie oddzielenie konsumenta od produktu było dużym utrudnieniem w dokonaniu właściwego wyboru.
W sklepach na terenie całej Polski spotkać można trzy rodzaje półek Faktorii dostosowane do wielkości sklepu. Przy każdej półce do zakupienia są także specjalne torby na wino, które świetnie sprawdzają się w roli toreb prezentowych.
Częścią Faktorii są również ujednolicone opisy na tylnych etykietach, również w formie czytelnych ikonografii, które zawierają najbardziej potrzebne informacje o produkcie, sposobie picia, a tym samym ułatwiają dokonanie dobrego, przemyślanego wyboru.