Eurocash liczy, że nowy dystrybutor artykułów tytoniowych, utworzony z połączenia KDWT i Kolporter FMCG (w którym Eurocash będzie miał 75% udziałów), będzie notował roczną sprzedaż na poziomie ponad 5 mld zł, poinformował prezes Eurocasha Luis Amaral.
“W grudniu 2013 ogłosiliśmy zamiar połączenia KDWT z Kolporter FMCG. Nowy podmiot utworzony z połączenia KDWT i Kolporter FMCG w którym będziemy mieli 75% udziałów a nasz partner 25%, będzie miał wiodącą pozycję na rynku dystrybucji papierosów. Sprzedaż połączonego podmiotu powinna przekroczyć 5 mld zł – i skala ta powinna umożliwić istotną poprawę efektywności tego biznesu. Sfinalizowanie transakcji będzie możliwe po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK” – napisał Amaral w liście do akcjonariuszy dołączonym do raportu rocznego.
W 2013 r. sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła 2.865,7 mln zł i wzrosła o 8,7% r/r, podano także w raporcie.
W grudniu ub.r. Eurocash, KDWT i Kolporter zawarły umowę inwestycyjną, zgodnie z którą Kolporter obejmie 25% + 1 udział w KDWT. Pakiet udziałów w KDWT zostanie objęty przez Kolportera w zamian za 100% udziałów w nowo utworzonej spółce, do której Kolporter wniesie zorganizowaną część przedsiębiorstwa obejmującą działalność w zakresie dystrybucji wyrobów tytoniowych i innych artykułów szybkozbywalnych (Kolporter Departament Dystrybucji FMCG).
KDWT, obecnie w 100% zależny od Eurocash, to krajowy lider na rynku aktywnej dystrybucji artykułów tytoniowych. Oferowany przez KDWT asortyment obejmuje m.in. papierosy i wyroby tytoniowe, kawy, herbaty, słodycze, baterie, karty telefoniczne oraz leki dostępne bez recepty. KDWT posiada ponad 140 filii, z których wiele zlokalizowanych jest bezpośrednio przy hurtowniach Eurocash Cash&Carry, oraz 2 centra dystrybucyjne.
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.
Źródło: ISBnews